Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc. Polsat i Aflofarm liderami (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,60 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,68 mln spotów reklamowych, o 15,16 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,45 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,42 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,79 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat wyprzedził TVN
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 206,78 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, który pod tym względem wyprzedził TVN. Jego przychody były o 7,02 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugą lokatę spadł wspomniany wyżej TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 10,27 proc. do 185,86 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (112,56 mln zł; + 13,24 proc.), a czwarta była TVP2 (80,53 mln zł; + 14,72 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 58,38 mln zł i wzrostem o 82,59 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 116,56 mln zł - w sierpniu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 32,09 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (72,60 mln zł; do góry o 122,60 proc.) i Natur Produkt Pharma (56,89 mln zł; + 58,62 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc. Polsat i Aflofarm liderami (raport)