Reklama telewizyjna w kwietniu warta 2,87 mld zł. Wyemitowano 2,99 mln spotów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2019 roku były o 6 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,99 mln spotów reklamowych, o 6,39 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,06 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,41 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,87 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 455,70 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,16 proc. do 345,53 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (157,55 mln zł; wzrost o 21,23 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (132,32 mln zł; + 14,57 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 69,93 mln zł i wzrostem o 37,12 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 79,18 mln zł - w kwietniu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,70 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (72,55 mln zł; do góry o 63,62 proc.) i Lidl Polska (65,67 mln zł; + 19,44 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna w kwietniu warta 2,87 mld zł. Wyemitowano 2,99 mln spotów