SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamowy w 2011: Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc. a Polkomtel o 20 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, która zarobiła 1 558 mln zł. Najwięcej na reklamę w telewizji wydały Unilever, Polkomtel, PTK, PTC i Nestle.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w I półroczu 2011 roku* wyniosły 1 558 mln zł i były o 11,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 543 mln zł (o 4,2 proc. więcej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 055 mln zł, czyli o 2 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 2,2 proc. do poziomu 722 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 284 mln zł i były o 1,4 proc. niższe niż rok temu.

Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w I półroczu 2011 roku 4,88 mld zł, w porównaniu do 4,66 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wydatki reklamowe według stacji
 I-VI* 2011ZMIANA
Polsat1 558 942 497 zł11,6%
TVN1 543 870 630 zł4,2%
TVP11 055 845 571 zł-2,0%
TVP2722 548 734 zł2,2%
VIVA Polska284 745 385 zł-1,4%
AXN218 958 846 zł-11,4%
Discovery158 314 610 zł38,4%
TV4154 322 194 zł24,8%
TVN 24148 734 270 zł7,3%
MTV Polska132 530 755 zł-5,5%
Disney XD102 151 115 zł38,9%
TVP INFO101 016 704 zł21,6%
TVN Siedem82 211 960 zł11,8%
TV Puls81 835 741 zł-71,8%
Cartoon Network80 357 740 zł84,1%
13TH STREET68 258 655 zł-14,7%
National Geographic Channel66 588 035 zł13,3%
Animal Planet62 646 615 zł21,0%
Disney Channel**60 583 055 zł 
TVN Style59 291 860 zł-2,5%

 

 I-VI* 2010
TVN1 481 906 878 zł
Polsat1 396 965 302 zł
TVP11 076 931 492 zł
TVP2707 115 859 zł
TV Puls290 118 237 zł
VIVA Polska288 656 505 zł
AXN247 257 572 zł
4fun TV160 744 075 zł
MTV Polska140 242 090 zł
TVN 24138 647 673 zł
TV4123 677 031 zł
Discovery114 370 000 zł
TVP INFO83 056 842 zł
13TH STREET79 980 295 zł
TVN Siedem73 558 613 zł
Disney XD73 531 075 zł
TVN Style60 787 376 zł
National Geographic Channel58 791 735 zł
Kino Polska58 213 640 zł
Comedy Central Family55 924 520 zł


Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w I półroczu 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, PTC i Nestle.  

 I-VI* 2011
UNILEVER POLSKA279 243 019 zł
POLKOMTEL206 461 316 zł
PTK CENTERTEL201 873 318 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA182 359 490 zł
NESTLE POLSKA180 637 867 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA178 908 587 zł
DANONE161 359 842 zł
AFLOFARM150 642 240 zł
L'OREAL POLSKA129 460 328 zł
FERRERO POLSKA113 675 513 zł
US PHARMACIA113 662 530 zł
P4109 094 504 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR105 495 335 zł
HENKEL POLSKA104 129 951 zł
MARS POLSKA100 685 387 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)89 890 282 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES78 407 450 zł
KRAFT FOODS POLSKA77 410 775 zł
GRUPA ŻYWIEC77 171 001 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND67 657 836 zł
WIRTUALNEMEDIA.PL 
 I-VI* 2010
UNILEVER POLSKA451 292 839 zł
POLKOMTEL255 863 640 zł
NESTLE POLSKA212 156 531 zł
DANONE203 911 350 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA183 960 862 zł
PTK CENTERTEL177 090 745 zł
L'OREAL POLSKA165 176 366 zł
HENKEL POLSKA147 160 176 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA141 732 074 zł
US PHARMACIA132 025 744 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)130 183 903 zł
P4112 113 662 zł
FERRERO POLSKA106 531 590 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES94 972 333 zł
AFLOFARM91 052 466 zł
MARS POLSKA82 013 188 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR72 725 061 zł
KRAFT FOODS POLSKA70 449 137 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA66 661 761 zł
METRO GROUP64 310 008 zł
* dane do 26.06

 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy w 2011: Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc. a Polkomtel o 20 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wygodny
czy tych danych za 2010 i 2011 nie można publikować w jednej tabeli, obok siebie?
odpowiedź
User
macius
ciesz sie ze nie daja na 10 slajdach jeszcze jak wp czy onet :)
odpowiedź
User
Znajacy
Buuuuuuuuhaha, To przecież bzdura takie zestawienie na podstawie ratecardow. Nie wiem po co to w ogóle jest publikowane.
odpowiedź