Rynek radiowy w 2015 roku: Trójka wyprzedziła Eskę, ZET Chilli o 200 proc. do góry
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce od stycznia do września 2015 roku br. należała do RMF FM. Stacja ta miała również największy dobowy zasięg słuchalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,62 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,7 proc., po spadku o 10,46 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 7,77 proc.
Oczko niżej (po awansie z miejsca piątego) uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc.
Z kolei na piątą pozycję spadła Eska, której udział w badanym okresie wyniósł 7,4 proc. (spadek o 1,33 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 21. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Zaś najwięcej straciło Radio Plus, które uplasowało się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 20,83 proc. do poziomu 1,9 proc.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 15-75 | |
Udział | styczeń 2014 : wrzesień 2014 | styczeń 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM | 23,8% | 24,9% |
Radio Zet | 15,3% | 13,7% |
Jedynka | 10,3% | 9,5% |
Trójka | 7,4% | 7,8% |
ESKA | 7,5% | 7,4% |
Audytorium 17 | 5,1% | 5,1% |
VOX | 3,0% | 3,8% |
Złote Przeboje | 3,7% | 3,3% |
RMF MAXXX | 3,3% | 3,2% |
Radio Plus | 2,4% | 1,9% |
Radio Maryja | 2,2% | 1,9% |
TOK FM | 1,2% | 1,4% |
RMF Classic | 1,0% | 1,1% |
Zet Gold | 1,2% | 1,0% |
Antyradio | 0,7% | 1,0% |
WAWA | 0,8% | 0,9% |
Rock Radio | 0,5% | 0,5% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% |
Pogoda | 0,2% | 0,4% |
Zet Chili | 0,1% | 0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,2% |
N= | 63 211 | 62 893 |
Z kolei średni dobowy zasięg słuchalności RMF FM w I-III kwartale 2015 roku (pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 28,6 proc, po wzroście względem analogicznego okresu 2014 roku o 4,38 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z wynikiem w analizowanym okresie na poziomie 18,5 proc, po spadku wynoszącym 4,64 proc.
Na podium znalazła się sieć Eska, której średni udział wyniósł 11,9 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 4,39 proc.
Oczko niżej uplasowała się publiczna Jedynka - 10,4 proc, po spadku o 3,70 proc. Z kolei pierwszą piątkę zamyka Trójka (8,1 proc; do góry o 8 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,4 proc., pochwalić się mogła stacja ZET Chilli. Z kolei największy spadek odnotowało ZET Gold - było to 16,67 proc. do 1,5 proc.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 15-75 | |
Zasięg dobowy | styczeń 2014 : wrzesień 2014 | styczeń 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM | 27,4% | 28,6% |
Radio Zet | 19,4% | 18,5% |
ESKA | 11,4% | 11,9% |
Jedynka | 10,8% | 10,4% |
Trójka | 7,5% | 8,1% |
Audytorium 17 | 7,0% | 7,2% |
RMF MAXXX | 5,2% | 5,4% |
Złote Przeboje | 4,9% | 4,7% |
VOX | 3,2% | 4,4% |
Radio Maryja | 2,9% | 2,8% |
Radio Plus | 2,8% | 2,5% |
TOK FM | 1,7% | 2,0% |
RMF Classic | 1,6% | 1,9% |
Antyradio | 1,1% | 1,5% |
Zet Gold | 1,8% | 1,5% |
WAWA | 1,3% | 1,4% |
Czwórka | 0,7% | 0,8% |
Rock Radio | 0,7% | 0,8% |
Dwójka | 0,9% | 0,8% |
Zet Chili | 0,2% | 0,4% |
Pogoda | 0,3% | 0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,3% |
N= | 63 211 | 62 893 |
Dołącz do dyskusji: Rynek radiowy w 2015 roku: Trójka wyprzedziła Eskę, ZET Chilli o 200 proc. do góry
Czy Zetka doczeka się w końcu redaktora naczelnego z prawdziwego zdarzenia, który podniesie radio ZET z kolan ?Gdzie te czasy kiedy krakowska i warszawska rozgłośnie dzieliło od 0,5 do 3 punktów procentowych...
Dajcie mi stery naczelnego,a pokaże wam jak robi się radio... Dość już władz ,,garniturowców"
pozdrawiam pasjonat radia:)