Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2015 r. zanotowała spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 53,58 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,13 proc. w listopadzie.
W tym samym czasie spadki zanotowały także: drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 15,46 proc. do 15,18 proc.) oraz trzeci Firefox (z 14,72 proc. do 14,3 proc.).
Wyraźnie zyskały natomiast: czwarta w zestawieniu przeglądarka Safari firmy Apple (z 9,37 proc. do 9,94 proc.) oraz zamykająca pierwszą piątkę Opera (z 1,81 proc. do 2,12 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome zanotował wyraźny wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 55,21 proc. udziału w naszym rynku, wobec 53,91 proc. w listopadzie. Sporo stracił natomiast drugi Firefox - z 27,7 proc. do 26,69 proc.
W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała mniejszy spadek (z 7,82 proc. do 7,74 proc.) niż Internet Explorer (z 5,81 proc. do 5,35 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,14 proc. do 2,06 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w dół na świecie, w górę w Polsce