Rynek przeglądarek internetowych: Chrome powiększa przewagę, Opera przed IE w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w sierpniu br. powiekszyła i tak już wyraźną przewagę nad rywalami. Na polskim rynku poza podium wypadł Internet Explorer.
Z danych StatCounter wynika, że w sierpniu br. Chrome miał w skali globalnej 46,26 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 45,28 proc. w lipcu.
Tymczasem wyraźny spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 21,38 proc. do 20,31 proc. Minimalnie stracił również trzeci Firefox - z 17,52 proc. do 17,5 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (10,81 proc. - wzrost o 0,21 pkt. proc.) i Opera (1,47 proc. - wzrost o 0,08 pkt. proc.).
W Polsce pozycję lidera umocnił Chrome. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 46,16 proc. w lipcu do 46,41 proc. w sierpniu, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 34,72 proc. do 34,53 proc.
Na podium wskoczyła Opera, która zwiększyła swój udział w polskim rynku z 7,36 proc. do 7,61 proc. i wyprzedziła Internet Explorera, którego udział zmalał z kolei z 7,38 proc. do 7 proc. Pierwszą piątkę zamyka Safari (1,96 proc. - wzrost o 0,11 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome powiększa przewagę, Opera przed IE w Polsce