Rynek mobilnej muzyki w górę
W latach 2007 - 2012 dochody ze sprzedaży mobilnej muzyki zwiększąsię z 1,6 do 3,2 miliarda euro.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Screen Digest, którejraport analizuje rynek mobilnej muzyki w 27 państwach całegoświata, w tym USA, Europy Zachodniej oraz regionu Azji i Pacyfiku -informuje serwis The Inquirer.
Jednak tylko niecałą połowę tych dochodów przyniesie sprzedażpełnych piosenek i usług wideo, podczas gdy pozostałą część będąstanowić treści typu dzwonki, mastertones i ringback tones.
Firma szacuje też, że mobilna muzyka sprzedawana w systemiesubskrypcyjnym (np. 'Comes With Music' Nokii) przyniesie w 2012roku dochód rzędu 928 milionów euro, czyli prawie dwa razy tyle copełne pobrania utworów w modelu "a la carte" (508 milionów euro).Jednocześnie jednak autorzy raportu twierdzą, że "prawieniemożliwa" jest rywalizacja z należącym do Apple serwisem iTunes,a jeśli miałaby istnieć konkurencja, to hurtowe ceny piosenekmusiałyby znacząco pójść w dół.
Podobnie optymistyczne dla rynku mobilnej muzyki były teżwcześniejsze prognozy innych firm badawczych. Przykładowo eMarketeroszacował, że w latach 2007 - 2012 dochody ze sprzedaży mobilnejmuzyki w pięciu krajach Europy Zachodniej (Wielka Brytania,Francja, Niemcy, Hiszpania i Włochy) zwiększą się z 267 milionów do1,48 miliarda dolarów.
źródło: The Inquirer
Dołącz do dyskusji: Rynek mobilnej muzyki w górę