Ruszyła telewizja konsumencka Wait TV i Shopping TV
Firma Call2Action uruchomiła właśnie dwa kanały telewizji konsumenckiej: Wait TV i Shopping TV, które oglądać można na ekranach w marketach ogólnopolskich sieci handlowych. Kontent do kanałów dostarcza Agencja TVN, a reklamy w nich sprzedaje TVN Media.
Oba kanały prezentowane są na ponad 3300 nośnikach multimedialnych instalowanych od dwóch lat przez notowaną na rynku NewConnect firmę Call2Action w delikatesach Alma, supermarketach Piotr i Paweł oraz hipermarketach Tesco. Zasięg telewizji, która ocenia się obecnie na około 7,1 mln osób powyżej 18-go roku życia, do końca roku ma wzrosnąć do 60 proc. populacji. Będzie to wynik pojawienia się nośników w kolejnych sklepach obecnych partnerów, a także wejścia do nowych sieci. Szymon Pikula, prezes Call2Action, powiedział nam, że podpisana została już kolejna umowa z jedną z czterech największych sieci handlowych w Polsce, ale nazwę poda dopiero w marcu.
Kanał Shopping TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych zlokalizowanych w halach sklepowych. W ramówce znajdują się materiały dotyczące m.in. zdrowia, urody, stylu życia oraz materiały reklamowe i promocyjne. Kanał ma pomóc konsumentom robiącym zakupy, wesprzeć ich procesy decyzyjne oraz uatrakcyjnić czas spędzany w sklepie.
Z kolei kanał Wait TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych przy kasach sklepowych, przy których klient średnio spędza 8,25 minuty. Jest to aktualizowany pięć razy na dobę kanał newsowy z najważniejszymi informacjami z Polski i ze Świata, z prognozą pogody, kalendarium, informacjami biznesowymi a także prezentujący materiały reklamowe. - Jesteśmy w stanie zaktualizować newsa w ciągu pół godziny - podkreśla Tomasz Nabakowski, szef Agencji TVN. Celem Wait TV jest uatrakcyjnienie czasu spędzanego przez klientów w kolejce, poprzez skupienie ich uwagi na nośnikach.
Z badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy Millward Brown SMG/KRC wynika, że klienci sieci handlowych mają pozytywne opinie na temat nośników multimedialnych i reklam na nich prezentowanych. Prawie dwie trzecie konsumentów uważa, że warto zapoznać się z reklamami właśnie w sklepie, bo mogą one być dla nich pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Kontent do obydwu kanałów przygotowuje specjalny zespół w Agencji TVN na podstawie materiałów źródłowych stacji TVN, TVN 24, TVN CNBC, TVN Meteo, nSport, portalu tvn24.pl, CNN Newsource oraz innych partnerów Agencji. Materiały do kanału Shopping TV Agencja TVN przygotowuje na podstawie zasobów redakcyjnych i archiwalnych stacji Grupy TVN. Jak informuje nas Nabakowski, na razie nie ma planów emisji w telewizji konsumenckiej materiałów promujących kontent TVN.
TVN Media oferuje reklamodawcom trzy formy obecności w telewizji konsumenckiej: spot telewizyjny, planszę sponsorską i shopping news. Średni koszt dotarcia to tysiąca osób poprzez telewizję konsumencką waha się między 12 a 20 zł.
Szymon Pikula poinformował Wirtualnemedia.pl, że rozpoczęta inwestycja w telewizję konsumencką, ma być rentowna w przeciągu 18-24 miesięcy.
Telewizję sklepową posiada również należąca do Polsatu i Thomsona spółka PRN Polska. Ma ona trzy różne programy, które wyświetlane są na monitorach w sieci hipermarketów Carrefour.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła telewizja konsumencka Wait TV i Shopping TV