Rusza Stopklatka TV. 400-500 premier rocznie, HD, napisy i telewizja hybrydowa
W sobotę 15 marca br. rusza Stopklatka TV - pierwsza bezpłatna stacja filmowa w naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał emitować będzie od 400 do 500 premierowych filmów rocznie. Nadawca liczy, że w ciągu kilku lat osiągnie 2,5 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatki TV, na wczorajszej konferencji podkreślił, że ze względu na szeroki zasięg kanału i jego potencjalnie dużą publiczność, oferta programowa stacji będzie różnorodna. W jej ramówce znajdzie się zarówno kino polskie, europejskie, jak hollywoodzkie, w tym pozycje klasyczne i współczesne, filmy bardziej ambitne i hity kinowe.
W dni powszednie wieczorami stacja emitować będzie pasma tematyczne. W poniedziałki nadawane będą filmy historyczne. Partnerem tego cyklu został magazyn „Gazety Wyborczej” - „Ale Historia”, w którym opisywane będzie tło historyczne produkcji. We wtorki emitowane będzie pasmo „Wieczór kawalerski” z filmami dla panów - kryminałami, thrillerami i kinem akcji. W środę zaplanowano cykl komedii „Śmiech na sali”. W czwartki w ramach pasma „Kino jest kobietą” widzowie zobaczą filmy o miłości czy produkcje kostiumowe. W czwartkowe popołudnia w Stopklatce TV pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem „GW”. W piątkowe wieczory nadawane będą horrory, a w weekendy na antenie mają królować hity kinowe.
Gwarancją jakości oferty stacji ma być rada programowa, którą tworzą Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie kanału w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie rady.
W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki TV będzie można obejrzeć m.in. takie filmy jak ”Sin City”, ”Wszystko gra”, ”Życie jest piękne”, “Pulp Fiction”, “Królowa Margot” i “Kroll”. Jak mówi Wirtualnemedia.pl Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatki TV, kanał korzystać będzie z produkcji zakupionych od takich dystrybutorów jak m.in. Sony, SPI International, Against Gravity, studiów Zebra, Kadr i Tor, a także Telewizji Polskiej.
Na antenie Stopklatki TV pojawią się też seriale. Pierwszym z nich będą „Polskie drogi”, które wystartują w kwietniu. Dalszych planów stacja nie zdradza. - Cały czas szukamy wartościowych seriali - mówi nam Wawrzyniec Brach. W ramówce będzie też miejsce na magazyn „Stopklatka. Włącz kino”. W pierwszych dwóch jego wydaniach prezentowana będzie oferta stacji i pokazane zostaną rozmowy z aktorami występującymi w jej kampanii. - Docelowo w programie znajdą się aktualności filmowe, wywiady z twórcami i relacje z planów filmowych - mówi Brach.
Wybrane filmy na antenie Stopklatki TV będą nadawane z napisami. Możliwe, że pojawi się też możliwość oglądania produkcji kanału z oryginalną ścieżką dźwiękową, ale taka opcja wcześniej zaoferowana zostanie w wersji HD nadawanej w płatnej telewizji niż w naziemnej telewizji cyfrowej.
W drugiej połowie roku planowany jest rozwój usług dodanych aplikacji telewizji hybrydowej i second screen. - Jak wynika z badań, ponad 70 proc. osób podczas oglądania telewizji korzysta z laptopa, tableta czy komórki. Drugiego ekranu używa do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu - mówiła na konferencji Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatki z ramienia Agory. Stacja zamierza w tej formie zaoferować widzom m.in. dodatkowe informacje o oglądanych filmach, możliwość ich oceniania i konkursy.
Kanał będzie dostępny na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a w momencie startu pojawi się też na platformach Cyfrowy Polsat i nc+ oraz w sieciach kablowych UPC Polska,Toya i Inea (w tej ostatniej dostępny będzie też w wersji HD). - Wśród największych operatorów kablowych jedynie Vectra będzie miała w ofercie ten kanał nieco później, bo w kwietniu, a do końca roku chcemy podpisać umowy ze wszystkimi operatorami, dzięki czemu będziemy docierać do 4 mln klientów sieci kablowych - mówił na konferencji Bogusław Kisielewski, prezes Stopklatki.
Kanał będzie przerywać filmy reklamami, bo to jego jedyne źródło przychodów. Za sprzedaż reklam odpowiada Polsat Media, pierwsze spoty na antenie pojawią się w poniedziałek 17 marca br. - Chcemy osiągnąć 1 proc. oglądalności w pierwszym roku i uważam, że to ostrożna prognoza, a następnie 2-2,5 proc. w kolejnych latach - podkreślił Kisielewski.
>>> Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński w reklamie Stopklatki TV (wideo)
Stopklatka TV jest wspólnym projektem Kino Polska TV i Agory, która w środę zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, kupiła akcje Stopklatki stanowiące 41,04 proc. jej kapitału zakładowego. Agora w zeszłym tygodniu poinformowała, że nakłady na ten projekt wyniosą 10 mln zł do 2016 roku, a osiągnięcie przez przez stację progu rentowności jest oczekiwane w 2015 roku (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Rusza Stopklatka TV. 400-500 premier rocznie, HD, napisy i telewizja hybrydowa