Rośnie świadomość sponsorów sportu. Na czele Biedronka, Adidas i Orange
Polacy coraz lepiej rozpoznają sponsorów sportu, a także coraz częściej ich zauważają oglądając osobiście wydarzenie sportowe. Za najaktywniejszych sponsorów sportu uważane są marki Biedronka, Adidas i Orange - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Badanie podsumowujące 2013 rok w sporcie i kulturze w kontekście sponsoringowym wykazało, że rośnie świadomość sponsoringu wśród Polaków, a sponsorzy coraz częściej trafiają ze swoją komunikacją do odpowiednich grup odbiorców.
Dzięki temu, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy coraz częściej właściwie kojarzą sponsorów poszczególnych dyscyplin i wydarzeń sportowych.
W przypadku zimowych dyscyplin sportowych - oprócz skoków i biegów narciarskich - żadna nie uzyskała zainteresowania wyższego niż 10% wśród osób trochę lub bardzo interesujących się sportem. W związku z tym dostrzegalność sponsorów tych dyscyplin też jest marginalna.
Najbardziej aktywnymi sponsorami sportu zdaniem respondentów są marki Biedronka, Adidas i Orange. Porównując wyniki z 4 ostatnich lat, największy skok znajomości (wskazania spontaniczne) odnotowała Biedronka (+15 pkt. proc.), a także T-Mobile (+8 pkt. proc.) oraz Coca-Cola (+7 pkt. proc.).
85% badanych, czyli podobny odsetek co w roku ubiegłym, ma stosunek pozytywny lub neutralny do marek, które angażują się w działania sponsoringowe. Niemal co trzeci badany (29%) zadeklarował, że jego stosunek do firmy, która jest sponsorem, zmienia się na korzyść.
Ponadto świadomość, że dana marka angażuje się w sponsoring, pozytywnie wpływa na chęć zakupu produktów tej właśnie firmy na poziomie deklaratywnym. Co piąta osoba chętniej kupowałaby produkty i usługi firmy, którą zna jako sponsora sportu lub kultury.
Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie. Realizacja badania odbyła się w 3 falach w dniach 6–19 maja 2013 r. (N=601), 16–27 września 2013 r. (N=603) oraz 5–21 grudnia 2013 r. (N=611).
Dołącz do dyskusji: Rośnie świadomość sponsorów sportu. Na czele Biedronka, Adidas i Orange