Rośnie sprzedaż tabletów. Apple przed Samsungiem, ale Android przed iOS
W III kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 55,2 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale 2014 roku tylko o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 - z 52 milionów do 55,2 miliona urządzeń.
Wśród producentów, najwięcej tabletów w III kwartale sprzedało Apple - 12,3 miliona. Oznacza to jednak spadek w ujęciu rocznym o 13 proc. (z 14,1 mln), a także o 7 proc. w ujęciu kwartalnym, wobec czego udział w rynku firmy z Cupertino zmalał do 22,3 proc.
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadki: sprzedaży o 8 proc., z 10,5 miliona do 9,7 miliona tabletów, oraz rynkowego udziału z 20,2 proc. do 17,6 proc. Podobnie było w przypadku trzeciego w zestawieniu Asusa. Natomiast najlepiej z czołówki wypadło Lenovo, notując 30-proc. wzrost sprzedaży rok do roku. Pierwszą piątkę zamyka Acer.
72 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale stanowiły urządzenia z Androidem. W ujęciu rocznym jego udział zwiększył się o 4,6 pkt. proc., a liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła z 35 milionów do 39,8 miliona.
iOS od Apple miał wspomniane 22,3 proc. rynkowego udziału, a to o 4,8 pkt. proc. mniej niż w III kwartale 2013 roku. Z kolei dzięki 3,2 miliona sprzedanych tabletów (wobec 2,9 miliona rok wcześniej), z 5,5 proc. do 5,7 proc. zwiększył się udział w rynku systemu Windows od Microsoftu.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż tabletów. Apple przed Samsungiem, ale Android przed iOS