Rośnie czas spędzany w aplikacjach mobilnych, najwięcej zyskują platformy zakupowe, rozrywka i media
W 2017 r. średni czas spędzony przez użytkowników w aplikacjach mobilnych wzrósł o 6 procent – wynika z danych firmy Flurry. Przyrost jest mniejszy niż rok wcześniej, a największe zainteresowanie internautów zanotowały aplikacje z segmentu zakupów oraz rozrywki i mediów. Stracił segment lifestyle oraz gry.
Jak podaje Flurry w ub.r. średni czas spędzany przez użytkowników w aplikacjach mobilnych wydłużył się o 6 proc., obecnie przeciętny właściciel smartfona lub tabletu poświęca na korzystanie z aplikacji nieco ponad 5 godzin dziennie.
Ubiegłoroczny przyrost czasu przeznaczanego na aplikacje stracił nieco swoją dynamikę, bowiem jak informuje Flurry w 2016 r. czas ten wydłużył się o 11 proc.
Najbardziej na zainteresowaniu użytkowników skorzystały aplikacje zakupowe (przyrost czasu o 54 proc.), segment muzyki, rozrywki i mediów (43 proc.) oraz branża biznesu i finansów (33 proc.).
Największy spadek czasu poświęcanego przez użytkowników zanotowały aplikacje z segmentu lifestyle (o 40 proc.) oraz gry (16 proc.).
Według Flurry aplikacje mobilne są najczęściej uruchamiane na phabletach (smartfonach z dużymi ekranami – 55 proc.), najrzadziej zaś są wykorzystywane do tego celu niewielkie tablety (4 proc.).
Według danych zebranych przez firmę Sensor Tower w ub.r. użytkownicy Google Play i App Store wydali w tych sklepach na aplikacje mobilne 58,6 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 35 proc.
Dołącz do dyskusji: Rośnie czas spędzany w aplikacjach mobilnych, najwięcej zyskują platformy zakupowe, rozrywka i media