Rośnie cena "Gazety Wyborczej"
Od stycznia br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) ukazywać się będzie w cenie o 30 groszy wyższej niż dotąd. Wydawca podwyżkę tłumaczy wzrostem kosztów wydawniczych.
Od 2 stycznia 2013 r. wydania „Gazety” ukazujące się od poniedziałku do czwartku kupić będzie można w cenie 2,30 zł (dotąd 2 zł), a wydania piątkowe i sobotnie kosztować będą po 2,80 zł (dotąd 2,50 zł). Z 1,60 zł do 1,90 zł pójdzie do góry też cena dziennika w prenumeracie teczkowej.
- Cena „Gazety Wyborczej” nie była zmieniana od czterech lat, choć w tym czasie znacząco wzrosły koszty wydawnicze. Chcemy stale rozwijać „Gazetę” i oferować czytelnikom treści najwyższej jakości, dlatego zdecydowaliśmy się podnieść jej cenę - wyjaśnia Katarzyna Kolanowska, dyrektor wydawnicza „Gazety Wyborczej”.
Dla porównania, cena drugiego opiniotwórczego dziennika - „Rzeczpospolitej” (Presspublica) to niezależnie od dnia 3,90 zł. Natomiast tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) kosztuje w poniedziałki i wtorki 1,60 zł w czwartki i piątki - 1,90 zł, w środy i soboty - 1,70 zł, zaś cena „Super Expressu” (Murator) to też 1,70 zł, ale poza piątkami (1,90 zł).
Z danych ZKDP wynika, że sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w październiku 2012 wyniosła 219 065 egz. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Rośnie cena "Gazety Wyborczej"