Rosną wpływy reklamowe Grupy RMF i Polskiego Radia
W sierpniu br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam prawie o połowę więcej niż rok wcześniej, a Polskie Radio – jedną trzecią więcej. Pozostali główni nadawcy zanotowali mniejsze wzrosty wpływów reklamowych.
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych (bez autopromocji) wyniosły 170,18 mln zł, czyli o 22,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu WIrtualnemedia.pl. Oznacza to, że w drugim wakacyjnym miesiącu rynek wzrósł w skali rok do roku o ponad jedną piątą – w lipcu br. dynamika zmiany tych przychodów wyniosła 22,1 proc. (więcej na ten temat). Natomiast w całym I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były o 13,9 proc. większe niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
VIII.2010 | VIII.2009 | |
Grupa RMF | 59 093 115 zł | 40 373 149 zł |
Eurozet | 41 034 677 zł | 37 820 266 zł |
Grupa Radiowa Time | 36 594 381 zł | 32 357 113 zł |
Agora | 17 813 470 zł | 15 641 925 zł |
Polskie Radio | 12 601 151 zł | 9 302 947 zł |
monitorowane stacje razem | 170 180 523 zł | 138 424 434 zł |
Liderem rynku jest Grupa RMF, która „na papierze” w sierpniu br. zarobiła z reklam 46,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu pod względem wielkości tych przychodów wyraźnie „odskoczyła” Eurozetowi, którego cennikowe wpływy reklamowe w ubiegłym miesiącu były o 8,5 proc. większe niż w sierpniu ub.r. Drugim nadawcą, który z reklam zarobił w sierpniu br. zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, jest Polskie Radio – jego przychody reklamowe wzrosły o 35,5 proc. To kolejny miesiąc, w którym cennikowe wpływy reklamowe tych firm zwiększyły się tak mocno w skali roku.
Z kolei Grupa Radiowa Agory „na papierze” w sierpniu br. zarobiła z reklam 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a Grupa Radiowa Time – 13,1 proc. więcej.
Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe Grupy RMF i Polskiego Radia