SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rok 2019 podsumowuje Paweł Albrecht, media manager w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium

Spostrzeżeniami na temat najważniejszych wydarzeń 2019 roku oraz prognoz na rok 2020 dzieli się z Wirtualnemedia.pl Paweł Albrecht, media manager w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium.

Paweł Albrecht Paweł Albrecht

WYDARZENIE ROKU

We wrześniu 2019 roku faktem stała się dominacja w torcie reklamowym wydatków na online, które osiągnęły 43 proc.. Tym samym wyprzedziły wydatki na telewizję, która zgarnęła 40 proc. budżetów.

Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zatrzymać, szczególnie, że w młodszych grupach docelowych występuje zupełnie inny model konsumpcji treści video, który znajduje również odzwierciedlenie w inwestycjach reklamodawców.

SUKCES ROKU

Upowszechnienie się ruchów na rzecz ochrony środowiska, które zyskały globalny zasięg i dają w końcu nadzieję na zmianę podejścia rządów do kwestii globalnego ocieplenia, gospodarowania odpadami etc.
 
PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKU

Wyciek danych ponad 50 milionów użytkowników Facebooka do firmy analitycznej Cambridge Analytica, w konsekwencji czego, firma musiała zapłacić 5 mld dolarów odszkodowania.

Na naszym rynku, wskazałbym wycofanie się Wydawnictwa Marquard z rynku prasy, a tym samym zniknięcie tytułów prasowych, które istniały od lat.
 
SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKU

W dobie powszechnego konsumpcjonizmu, zawsze należy doceniać inicjatywy oparte na szlachetnych przesłankach, a taką była niewątpliwie kampania „Nakarm Psa z OLX".

Niezwykle prosty mechanizm, który w przejrzysty i prosty sposób angażował użytkowników serwisu, a jednocześnie pokazywał realny wpływ na polepszenie sytuacji zwierząt w wybranych schroniskach.
 
TREND ROKU

Jest ich wiele, począwszy od sztucznej inteligencji i machine learningu, które wprowadzają możliwości personalizacji i dopasowania przekazu reklamowego na zupełnie inny poziom, a na automatyzacji zakupu powierzchni reklamowej z wykorzystaniem narzędzi AdTech i MarTech kończąc. Jest to jednocześnie ogromne wyzwanie, zarówno dla reklamodawców, jak i agencji, bo muszą nieustannie się uczyć i rozwijać, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku oraz konsumentów.
 
PROGNOZY NA 2020 ROK

Dalszy rozwój AI (sztucznej inteligencji) na potrzeby marketingu, którego konsekwencją nie tylko będzie zaspokajanie bieżących potrzeb i oczekiwań konsumentów, ale również ich przewidywanie.

Postępujący wzrost wydatków na reklamę w modelu programatycznym, która według prognoz może z końcem 2020 roku odpowiadać za niemal 70 proc. wydatków display.

Dalsze upowszechnianie wearable devices, a także interaktywnych głośników jak Alexa, Google Home. Według szacunków Google, do końca 2020 roku wyszukiwania głosowe mają stanowić 50 proc. wszystkich zapytań.
 
NAJWIĘKSZY SUKCES WASZEJ MARKI W 2019 ROKU

Bezsprzecznie największym wyzwaniem, a zarazem projektem roku był proces połączenia Banku Millennium z Euro Bankiem. Na polskim rynku bankowym nie było chyba transakcji zrealizowanej w tak szybkim tempie. W sumie cały ten skomplikowany proces zajął mniej niż rok i zakończył się pełnym sukcesem. Od listopada Millennium i Euro Bank działają już pod jedną marką, jesteśmy też jednym zespołem. Wszystkie oddziały dotychczasowej sieci własnej i franczyzowej dawnego Euro Banku zostały wyposażone w materiały marketingowe obowiązujące w oddziałach, nastąpił też ich rebranding. W drugiej połowie listopada w ogólnopolskich mediach ruszyła kampania wizerunkowa, nawiązująca do połączenia banków. W reklamie spotkali się Piotr Adamczyk, który przez wiele lat pojawiał się w reklamach dawnego Euro Banku i Radosław Kotarski występujący w spotach Millennium. Symbolikę tego spotkania wzmacniała jego sceneria – Gdańsk, który ma szczególne znaczenie w historii Banku Millennium, oraz most Ołowianka. Badania, które przeprowadziliśmy wiosną ubiegłego roku pokazały, że klienci Euro Banku pozytywnie odbierają markę oraz komunikację Banku Millennium. Marki postrzegane są jako bliskie sobie, między innymi w zakresie takich cech jak nowoczesność czy wygoda.


Dołącz do dyskusji: Rok 2019 podsumowuje Paweł Albrecht, media manager w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl