„Rodzinka.pl” w nowym paśmie zyskała widzów. TVP2 stacją trzeciego wyboru
Szesnasty sezon „Rodzinki.pl” emitowany w niedzielne popołudnia ogląda średnio 862 tys. widzów, o 66 tys. osób więcej niż początek czternastego sezonu pokazywanego rok temu w piątkowe wieczory. TVP2 w paśmie jego emisji zajmuje trzecie miejsce w rynku.
Średnia oglądalność odcinków 16. edycji „Rodzinki.pl”, pokazanych w okresie od 1 do 15 marca br., wyniosła 862 tys. widzów, co przełożyło się na 7 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 6,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,53 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Aktualnie serial oglądać można w niedziele o godz. 16.20.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,45 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 562 tys., a w 16-59 - 802 tys.; dane udostępnione przez Mediacom).
Najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek produkcji, który zainteresował 933 tys. osób.
W porównaniu do wiosny ub.r. widownia serialu wzrosła o 66 tys. osób. Czternastą edycję „Rodzinki.pl” po trzech odcinkach (pokazanych w okresie od 8 do 22 marca ub.r.) śledziło średnio 796 tys. osób przy udziałach na poziomie 5,98 proc. w 4+, 7,06 proc. w 16-49 oraz 6,63 proc. w 16-49. Wówczas produkcja emitowana była w zupełnie innym paśmie - w piątki o godz. 21.45. Telewizja Polska wraz z początkiem 15. sezonu „Rodzinki.pl” podjęła decyzję o zmianie pasma serialu na niedzielne popołudnia.
Dwójka w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. W tym paśmie liderem jest TVP1, co daje jej 11,97 proc. udziału. Drugi jest Polsat (8,22 proc.), a czwarty - TVN (4,20 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Koniec „Rodzinki.pl”
Szesnasty to już ostatni sezon „Rodzinki.pl”, który składa się z 8 odcinków, a w ostatnim odbędzie się pożegnanie z rodziną Boskich. Decyzja o zakończeniu serialu została podjęta po analizie wyników oglądalności „Rodzinki.pl”. - Badania wykazały, że widzowie najchętniej poszukują odcinków poprzednich serii. Telewizja Polska ma świadomość tego, jak popularny był to serial i jak wielu ma fanów - informuje biuro prasowe Telewizji Polskiej. - Dlatego oprócz premiery najnowszych odcinków, która będzie 1 marca o godz. 16:20 w Dwójce, poprzednie sezony można oglądać na TVP2, TVP HD, TVP Seriale, TVP Wilno i oczywiście TVP VOD - dodaje.
Jak informuje Telewizja Polska, w 2019 roku „Rodzinka.pl” zajęła trzecią pozycję w rankingu oglądalności (wg liczby odtworzeń) pozycji w ofercie TVP VOD. Sitcom zajął pozycję lidera w kategorii „seriale komediowe” (odtworzenia stanowiły 56 proc. oglądalności seriali komediowych w serwisie). Publiczny nadawca nie podaje jednak liczby odtworzeń.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: „Rodzinka.pl” w nowym paśmie zyskała widzów. TVP2 stacją trzeciego wyboru