Robert Kozyra: Radio ZET musi zatrudnić w końcu kogoś, kto zna się na biznesie radiowym
Wczoraj Grupa Eurozet poinformowała, że Rafał Olejniczak ustąpił ze stanowiska redaktora naczelnego Radia ZET i szefa stacji radiowych Grupy. - Stacja ma najsłabsze wyniki w historii, nikogo nie zaskoczyła ta zmiana - komentuje Robert Kozyra, były prezes i naczelny Radia ZET.
Olejniczak odszedł z firmy za porozumieniem stron. Z Eurozetem związany był od 1996 roku. Obowiązki redaktora naczelnego przejął Jarosław Paszkowski, który od 2011 roku pełni funkcję dyrektora programowego rozgłośni. - Menedżer pracuje, dopóki jego wizja jest spójna z wizją właścicieli - wyjaśnia decyzję o odejściu Rafał Olejniczak (więcej na ten temat).
Robert Kozyra, były prezes i redaktor naczelny Radia ZET, poproszony przez portal Wirtualnemedia.pl o komentarz twierdzi, że wczorajsza zmiana w strukturach Eurozetu go nie dziwi. - Nikogo nie zaskoczyła zmiana na stanowisku redaktora naczelnego. Mnie również. Wręcz można się zastanawiać, dlaczego nastąpiła tak późno - ocenia Robert Kozyra.
- Eurozet jest w bardzo trudnym momencie, a Rafała Olejniczaka można oceniać za ostatnie 4 lata jego pracy. Radio ZET ma dziś najsłabsze wyniki w historii. Rafał Olejniczak odpowiedzialny był również za Chilli ZET, które, mimo braku konkurencji, z trudem osiągało 0,5 proc. udziału w rynku - zauważa były prezes i redaktor naczelny rozgłośni. Jak poprawić tak słabe dzisiaj wyniki stacji? - Radio ZET musi zatrudnić w końcu kogoś, kto zna się na biznesie radiowym - odpowiada Kozyra.
W połowie lutego br. zasięg Radia ZET Chilli zmniejszył się z trzynastu do trzech miast (Warszawa, Kraków i Katowice). Rozgłośnia oddała większość częstotliwości Antyradiu, a w Krakowie i Warszawie zamieniła się z nim nadajnikami. Eurozet liczy, że operacja ta poprawi pozycję spółki na rynku radiowym (więcej na ten temat). Robert Kozyra nie uważa, aby ten ruch wpłyną znacząco na pozycję Eurozetu na rynku. - Po ruchu Agory z Rock Radiem już jest na to za późno - ocenia.
Eurozet jest nadawcą stacji Radio ZET, Radio ZET Gold, Antyradio i Radio ZET Chilli. Z danych Radio Track wynika, że w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. udział Radia ZET w rynku radiowym wyniósł 13,8 proc. Był to najgorszy wynik tej rozgłośni w historii badań radiowych w Polsce (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Robert Kozyra: Radio ZET musi zatrudnić w końcu kogoś, kto zna się na biznesie radiowym