RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły
Polscy internauci najczęściej czerpią informacje z tekstów i telewizyjnych programów informacyjnych. W sieci zdecydowanie najmocniej zachęcają do tego interesujące tytuły. Za najbardziej wiarygodne serwisy informacyjne uważane są RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl, a w czołówce najmniej godny zaufania jest Pikio.pl.
Według badania Data Science i Publicis Groupe - zrealizowanego we współpracy z Incredible Inspirations i Grupą naTemat - 85 proc. polskich internautów przegląda informacje w formie tekstów (w sieci lub prasie), a 81 proc. w telewizyjnych programach informacyjnych.
Zdecydowanie mniej popularne są pod tym względem memy i inne zabawne obrazki w internecie (wskazuje je 67 proc. użytkowników), a także wpisy w mediach społecznościowych (66 proc.).
W sieci 61 proc. internautów, żeby przejrzeć newsy, wchodzi na serwisy informacyjne, a 56 proc. korzysta z wyszukiwarki (w praktyce chodzi o Google’a). 49 proc. zagląda w tym celu na platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Linkedin, a 41 proc. - na YouTube’a.
Przy czym najczęstszą formą czerpania informacji jest używanie wyszukiwarki.
92 proc. internautów przegląda informacje, kiedy chcą dowiedzieć się więcej o interesującej ich sprawie, a 90 proc. - gdy usłyszy o ciekawym wydarzeniu. 75 proc. robi to przy okazji sprawdzania poczty mailowej, a 79 proc. w trakcie przeglądania portali internetowych.
Natomiast 55 proc. użytkowników ma nawyk regularnego sprawdzania informacji.
Ciekawe tytuły największym wabikiem
Zdecydowanie najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do przeczytania tekstu w sieci jest ciekawy tytuł - wskazuje to 66 proc. internautów. Dla 31 proc. takim wabikiem jest interesujące zdjęcie, a dla 32 proc. liczy się to, że artykuł zamieszczono na lubianym portalu.
Interesującego autora wskazało tylko 14 proc. respondentów, dużą liczbę udostępnień - 10 proc., a polecenie przez znaną osobę - 11 proc.
Najbardziej wiarygodnymi formami informacji są reportaże (wskazało je 81 proc. ankietowanych), wywiady (78 proc.), artykuły (77 proc.) i po prostu newsy (76 proc.).
Najmniejsze zaufanie wzbudzają natomiast plotki (20 proc. wskazań) oraz memy (36 proc.).
RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodne
55 proc. internautów pytanych o serwis informacyjnych wymienia Onet, 52 proc. - WP.pl, a 33 proc. Interię. 6 proc. podaje Facebooka, a żadnej takiej witryny nie potrafi wymienić 25 proc. respondentów.
Pod względem rozpoznawalności wspomaganej WP i Onet zanotowały po 84 proc., Interia - 75 proc., a RMF24.pl - 71 proc. Portal TVN24.pl jest popularniejszy (67 proc. wskazań) niż TVP.info (62 proc.) i Gazeta.pl (61 proc.).
RMF24.pl za godny zaufania uważa 79 proc. internautów, Onet - 75 proc., RadioZET.pl - 74 proc., WP.pl - 73 proc., a TVN24.pl - 72 proc.
70 proc. jako wiarygodny serwis ocenia Interię, a po 60 proc. - Newsweek.pl i Gazeta.pl. Zdecydowanie najgorszy wynik, 27 proc., zanotowało Pikio.pl.
Sondaż został zrealizowany w grudniu ub.r. przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych (CAWI) a reprezentatywnej grupie 1029 polskich internautów w wieku 16-59 lat.
Dołącz do dyskusji: RMF24.pl, Onet i RadioZET.pl najbardziej wiarygodnymi serwisami, do tekstów najmocniej przyciągają ciekawe tytuły