RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało ZET Chilli - na przeciwnym biegunie Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 7,76 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po spadku o 0,70 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 9 pkt. proc. do 10,9 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,2 proc., po spadku o 18,58 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 17,65 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (wzrost o 8,11 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | wrzesień 2010 : listopad 2010 | wrzesień 2011 : listopad 2011 | wrzesień 2012 : listopad 2012 | wrzesień 2013 : listopad 2013 | wrzesień 2014 : listopad 2014 | wrzesień 2015 : listopad 2015 |
RMF FM | 26,8% | 26,8% | 25,3% | 23,9% | 23,2% | 25,0% |
Radio Zet | 16,3% | 16,2% | 15,2% | 14,9% | 14,2% | 14,1% |
Jedynka | 13,0% | 11,5% | 11,1% | 10,3% | 11,3% | 9,2% |
Trójka | 7,6% | 8,2% | 7,5% | 7,5% | 6,8% | 8,0% |
VOX | 1,5% | 1,4% | 1,7% | 1,7% | 3,7% | 4,0% |
Radio Maryja | 1,8% | 2,0% | 2,9% | 2,0% | 1,8% | 1,8% |
TOK FM | 1,3% | 1,3% | 1,1% | 1,1% | 1,2% | 1,3% |
Antyradio | - | - | - | - | 0,6% | 1,1% |
RMF Classic | 0,6% | 0,7% | 0,8% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
Dwójka | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | - | - | - | - | 0,1% | 0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | wrzesień 2014 : listopad 2014 | grudzień 2014 : luty 2015 | marzec 2015 : maj 2015 | czerwiec 2015 : sierpień 2015 | wrzesień 2015 : listopad 2015 |
RMF FM | 23,2% | 25,8% | 24,3% | 24,7% | 25,0% |
Radio Zet | 14,2% | 13,8% | 13,6% | 13,7% | 14,1% |
Jedynka | 11,3% | 8,9% | 9,8% | 9,7% | 9,2% |
Trójka | 6,8% | 7,0% | 8,1% | 7,7% | 8,0% |
VOX | 3,7% | 3,7% | 4,3% | 3,4% | 4,0% |
Radio Maryja | 1,8% | 2,1% | 1,7% | 1,8% | 1,8% |
TOK FM | 1,2% | 1,3% | 1,3% | 1,5% | 1,3% |
Antyradio | 0,6% | 0,9% | 1,1% | 1,0% | 1,1% |
RMF Classic | 1,1% | 1,2% | 1,1% | 1,2% | 1,1% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | 0,1% | 0,2% | 0,3% | 0,4% | 0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% |
N= | 21 101 | 20 917 | 21 042 | 20 967 | 21 020 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki