RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,4 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 14,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku zmalał z 11,1 proc. do 10,3 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,9 pkt. proc. (do 2,0 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 1,7 proc. (czyli tyle samo, ile przed rokiem). Stacja jednak od 2 grudnia br., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % | wrzesień 2008 : listopad 2008 | wrzesień 2009 : listopad 2009 | wrzesień 2010 : listopad 2010 | wrzesień 2011 : listopad 2011 | wrzesień 2012 : listopad 2012 | wrzesień 2013 : listopad 2013 |
Radio RMF FM | 23,0% | 25,4% | 26,8% | 26,8% | 25,3% | 23,9% |
Radio ZET | 18,4% | 15,9% | 16,3% | 16,2% | 15,2% | 14,9% |
Jedynka | 12,6% | 12,3% | 13,0% | 11,5% | 11,1% | 10,3% |
Trójka | 6,5% | 7,0% | 7,6% | 8,2% | 7,5% | 7,5% |
Radio Maryja | 1,9% | 2,0% | 1,8% | 2,0% | 2,9% | 2,0% |
ESKA ROCK | 0,6% | 1,1% | 1,5% | 1,4% | 1,7% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,2% | 0,9% | 1,3% | 1,3% | 1,1% | 1,1% |
RMF Classic | 0,4% | 0,5% | 0,6% | 0,7% | 0,8% | 1,0% |
Czwórka | 0,3% | 0,2% | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
Dwójka | 0,8% | 0,7% | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,4% |
CHILLI ZET | 0,0% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% | 0,4% |
Radio PiN | - | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,1% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % | wrzesień 2012 : listopad 2012 | grudzień 2012 : luty 2013 | marzec 2013 : maj 2013 | czerwiec 2013 : sierpień 2013 | wrzesień 2013 : listopad 2013 |
Radio RMF FM | 25,3% | 24,2% | 26,9% | 25,0% | 23,9% |
Radio ZET | 15,2% | 15,2% | 15,9% | 14,4% | 14,9% |
Jedynka | 11,1% | 10,2% | 10,0% | 11,0% | 10,3% |
Trójka | 7,5% | 7,5% | 7,2% | 7,0% | 7,5% |
Radio Maryja | 2,9% | 2,7% | 2,4% | 2,0% | 2,0% |
ESKA ROCK | 1,7% | 1,8% | 1,6% | 1,5% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,1% | 1,1% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
RMF Classic | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 0,9% | 1,0% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,5% | 0,4% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
CHILLI ZET | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,4% |
Radio PiN | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
N= | 21 048 | 21 058 | 21 034 | 21 044 | 21 058 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka