RMF FM i Radio ZET tracą w miastach mających od 20 do 99 tys. mieszkańców
W 2012 roku pozycję lidera rynku radiowego wśród mieszkańców średnich miast (mających od 20 do 99 tys. mieszkańców) zajęło RMF FM, a na podium uplasowały się jeszcze Radio ZET i Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Na pozycji lidera utrzymało się RMF FM (spadek z 26,50 proc. do 25,00 proc.) - wynika z raportu Radio Track MillwardBrown SMG/KRC za 2012 rok przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W minionym roku drugie miejsce należało do Radia ZET (z 17,80 proc. do 16,80 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium ulokowała się Jedynka (taki sam udział na poziomie 11,60 proc.).
miasta 20-99 tys. mieszkańców | 2011 | 2012 |
Radio RMF FM | 26,5% | 25,0% |
Radio ZET | 17,8% | 16,8% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 11,6% | 11,6% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 10,1% | 9,5% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,4% |
Czwórka - Program 4 Polskiego Radia | 0,3% | 0,5% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,6% | 0,4% |
N= | 12 079 | 11 986 |
Przypomnijmy, że wśród wszystkich słuchaczy prowadzą RMF FM (więcej na ten temat) i Eska (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET tracą w miastach mających od 20 do 99 tys. mieszkańców