Ringier Axel Springer kontra Fratria. Wydaje tygodnik „Od A do Z”
Ringier Axel Springer Polska wprowadza dziś na rynek nowy tygodnik popularny „Od A do Z” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Będzie on bezpośrednim konkurentem dla debiutującego właśnie w sprzedaży tygodnika Fratrii „ABC”, który tworzą byli dziennikarze „Faktu”.
Tygodnik RASP powstawał w tajemnicy. - Przez ostatnie miesiące, prowadząc projekty wydawnicze w różnych segmentach, intensywnie badaliśmy rynek i potrzeby czytelników. Ta analiza pokazała nam rynkową niszę, którą zapełniamy wydając „Od A do Z” - mówi Marcin Biegluk, dyrektor zarządzający w Ringier Axel Springer Polska. Podkreśla on, że "wydawca chce adresować nowy tytuł do osób o tradycyjnych, konserwatywnych poglądach, które systematycznie, choć nie codziennie, chcą otrzymywać przegląd informacji podanych w atrakcyjnej formie".
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Tygodnik „Od A do Z” będzie ukazywać się w środy. W liczącym 48 stron głównym grzbiecie, wydanym na papierze gazetowym, znajdą się materiały poświęcone najważniejszym wydarzeniom ostatniego tygodnia oraz przekrojowe opracowania dziennikarskie, w tym cykliczny „Raport od A do Z” poświęcony analizie najważniejszych dla wszystkich Polaków spraw. Będą to materiały specjalnie przygotowane na potrzeby tytułu, ale wydawca rozważy też dodanie do tygodnika przedruków z innych tytułów RASP. Do grzbietu głównego dołączony będzie 32-stronicowy kolorowy dodatek telewizyjny z materiałami o gwiazdach.
- Piszemy prostym językiem o trudnych tematach. Czytelnicy znajdą u nas artykuły z wielu obszarów, takich jak polityka, wydarzenia, ludzie, rozrywka, historia, sport, nauka i technika. Słowem - wszystko, od A do Z - opowiada Łukasz Klekowski, redaktor naczelny nowego tygodnika. W pierwszym numerze czytelnicy znajdą m.in. wywiad z Andrzejem Dudą.
„Od A do Z” debiutuje na rynku tego samego dnia, co zapowiadany od kilku tygodni tygodnik Fratrii „ABC”, który również ma mieć charakter tabloidowy. Składać się on ma z trzech grzbietów i także będzie podsumowaniem wydarzeń tygodnia poszerzonym o własne newsy i opnie, również ma zawierać program telewizyjny i teksty o gwiazdach w osobnym magazynie. „ABC” przygotowują ludzie wcześniej związani z „Faktem” (m.in. Wojciech Biedroń, Ewa Kamionowska i Agata Rówińska) i to właśnie odebranie czytelników dziennika RASP jest celem Fratrii (więcej na ten temat).
Czy wprowadzenie „Od A do Z” na rynek ma związek z wydaniem „ABC”? - Oczywiście bacznie obserwujemy naszych konkurentów i jako wiodący wydawca prasy w Polsce nie przechodzimy obojętnie obok faktu pojawienia się nowego tytułu w sprzedaży. Jednak przede wszystkim stale monitorujemy rynek i badamy potrzeby czytelnicze, odkryliśmy niszę, którą zamierzaliśmy wypełnić nowym tytułem. Przygotowanie nowego tygodnika to wielomiesięczny proces, zaś informacja o starcie „ABC” utwierdziła nas w przekonaniu, że to dobry czas na wprowadzenie na rynek nowego tygodnika - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Marucha, rzecznik prasowa Ringier Axel Springer Polska.
Wydawca nie boi się, że nowy tygodnik będzie odbierał czytelników „Faktowi”. - Ma on swoich stałych i wiernych czytelników, którzy mają nawyk sięgania po prasę codziennie. Wydając "Od A do Z" docieramy do nowej grupy docelowej - wyjaśnia Marucha.
Atutem „Od A Do Z” w walce z konkurentem ma być cena- kosztować on będzie 2,50 zł, podczas gdy „ABC” - 3,50 zł. RASP nie podaje nakładu tytułu, ani tego jakiej sprzedaży pisma oczekuje.
Tygodnik tworzy specjalnie stworzony zespół dziennikarzy i redaktorów. Autorem layoutu jest Łukasz Kiljański, dyrektor artystyczny „Faktu”. - W ten sposób wykorzystujemy kompetencje, które mamy wewnątrz wydawnictwa - mówi Marucha.
Redaktor naczelny pisma Łukasz Klekowski (na zdjęciu poniżej) współpracuje z RASP z krótkimi przerwami od września 2003 roku, gdy trafił do „Faktu”. Jako zastępca redaktora naczelnego współtworzył Dziennik.pl, był również producentem cyklu filmów dokumentalnych „Faktu” dla Polsatu. Przez ostatni rok pracował jako redaktor wydający tzw. biały grzbiet „Dziennika Gazety Prawnej”.
Wprowadzenie tygodnika „Od A do Z” będzie wsparte kampanią promocyjną w radiu, telewizji, w punktach sprzedaży prasy oraz w mediach Grupy Onet-RASP. Przygotował ją dział marketingu wydawcy.
Dołącz do dyskusji: Ringier Axel Springer kontra Fratria. Wydaje tygodnik „Od A do Z”
szykuje się klęska Fratrii ;)