Rewolucja w Multimedia Polska. Operator szykuje usługę OTT
Operator Multimedia Polska nie tylko stawia na oferowanie prądu elektrycznego czy gazu, ale zamierza też uruchomić usługę pozwalającą na dostęp do oferty telewizyjnej każdemu użytkownikowi internetu w Polsce. Ma ona ruszyć jeszcze w tym roku.
Chodzi o ofertę OTT (ang. over-the-top), polegającą na oferowaniu subskrypcji pakietów z kanałami dostępnymi przez internet, a więc dla wszystkich osób podłączonych do sieci w Polsce. Nie tylko tych mieszkającym w zasięgu, gdzie działa sieć Multimedia Polska i przyłączonych fizycznie do infrastruktury tego operatora.
Andrzej Rogowski, prezes spółki Multimedia Polska, zapowiada, że w ofercie OTT znajdą się zarówno kanały linearne jak i pozycje dostępne w formie wideo na żądanie. Usługa ruszy na pewno jeszcze w tym roku.
- Mamy jeden termin startu w drugim kwartale i jeden w trzecim - mówi Rogowski. Ostateczna decyzja, kiedy oferta zostanie uruchomiona, zależy od rozmów z dostawcami treści. A rozmawia się z nimi często nie łatwo, bo cały czas wielu nadawców jest niechętnych dystrybuowaniu swoich kanałów w sieci. Oferta OTT nie będzie na pewno tożsama z pakietami telewizyjnymi, które Multimedia oferują klientom w tradycyjny sposób.
Obecnie operator pozwala na dostęp do kanałów ze swojej oferty przez internet swoim abonentom w ramach usługi Mmtv.pl. Są w niej oferowane też filmy w modelu VoD. Rogowski zapowiada, że usługa ta wkrótce zmieni nazwę na Multimedia GO. Czyli nazywać się będzie analogicznie jak usługi udostępniane przez platformy nc+ (nc+ GO, która ruszyła w 2014 roku) czy Cyfrowy Polsat (Cyfrowy Polsat GO, działa od marca br.).
Sieć Multimedia Polska na koniec ub.r. miała 824,1 tys. klientów.
Dołącz do dyskusji: Rewolucja w Multimedia Polska. Operator szykuje usługę OTT