Rekordowy lipiec kanałów informacyjnych, zdecydowanym liderem TVN24
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lipcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 37,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. W lipcu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł jednak do góry o 10,65 proc. do 4,26 proc.
Podium uzupełnia Polsat News, który przed rokiem był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,47 proc. udziału, po wzroście o 27,83 proc.
Na kolejną pozycję spadł z kolei kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,08 proc. Jego strata w porównaniu do lipca 2015 roku wyniosła 7,69 proc. jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Oczko niżej uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,41 proc. Jego wynik zwiększył się o 41,38 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Największy udział (5,34 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 6,37 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 37,80 proc. do 5,14 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
Łączny udział w rynku telewizyjnym wszystkich stacji newsowych w lipcu 2016 roku wyniósł 12,40 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zwiększył się on o 20,16 proc. W lipcu br. kanały informacyjne obszernie relacjonowały m.in. obchody Światowych Dni Młodzieży. Dzięki temu TVP Info i TVN24 po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności pod względem udziałów w rynku telewizyjnym wyprzedziły TVP2.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
lipiec 2015 | lipiec 2016 | ||
Stacja | SHR % | SHR % | W proc. |
TVN24 | 3,44% | 4,73% | 37,50% |
TVP INFO | 3,85% | 4,26% | 10,65% |
Polsat News | 1,15% | 1,47% | 27,83% |
TVP3 | 1,17% | 1,08% | -7,69% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,29% | 0,41% | 41,38% |
Superstacja | 0,24% | 0,25% | 4,17% |
Polsat News 2 | 0,10% | 0,10% | 0,00% |
TV Republika | 0,08% | 0,10% | 25,00% |
Grupy kanałów | |||
TVP | 5,02% | 5,34% | 6,37% |
TVN | 3,73% | 5,14% | 37,80% |
Polsat | 1,25% | 1,57% | 25,60% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 1,75 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,93 proc. udziału, do góry o 15,57 proc.), a trzeci był Polsat News (1,14 proc.; + 23,91 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu zyskała TV Republika - było to 100 proc. do 0,08 proc. udziału.
Z kolei największy spadek, wynoszący 25 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,25 proc. udziału, po wzroście o 3,50 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |
lipiec 2015 | lipiec 2016 | ||
Stacja | SHR % | SHR % | W proc. |
TVN24 | 2,86% | 2,91% | 1,75% |
TVP INFO | 1,67% | 1,93% | 15,57% |
Polsat News | 0,92% | 1,14% | 23,91% |
TVP3 | 0,64% | 0,57% | -10,94% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,28% | 0,34% | 21,43% |
TV Republika | 0,04% | 0,08% | 100,00% |
Polsat News 2 | 0,09% | 0,07% | -22,22% |
Superstacja | 0,08% | 0,06% | -25,00% |
Grupy kanałów | |||
TVN | 3,14% | 3,25% | 3,50% |
TVP | 2,31% | 2,50% | 8,23% |
Polsat | 1,00% | 1,20% | 20,00% |
Dołącz do dyskusji: Rekordowy lipiec kanałów informacyjnych, zdecydowanym liderem TVN24