Rekordowe 43,1 tys. zgłoszeń do Cannes Lions 2016
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2016 zgłoszono rekordową liczbę 43 101 prac. To 7 proc. więcej niż przed rokiem. Więcej prac zgłoszono w 18 z 24 kategorii.
W ub.r. o nagrody w Cannes walczyło nieco ponad 40 tys. prac. W tym roku największy procentowy wzrost liczby zgłoszonych prac dotyczy kategorii Product Design Lions - o 92 proc., z 280 do 538 projektów.
Liczba projektów zgłoszonych w kategorii Entertainment Lions (poprzednio Branded Content&Entertainment) wzrosła o 32 proc. rok do roku, do 1843. O nagrody w nowej kategorii Entertainment Lions for Music powalczy 637 projektów. Najwięcej projektów zgłoszono w kategorii Outdoor Lions - 5365, czyli 6,5 proc. więcej niż przed rokiem.
Liczba kampanii walczących w kategorii Creative Data Lions to obecnie 715 projektów, czyli 15,5 proc. więcej niż w ub.r. Natomiast tych zgłoszonych w kategorii Innovation Lions wzrosła o 69 proc., do 381.
W porównaniu z rokiem ub.r. mniej projektów zgłoszono m.in. w takich kategoriach, jak Titanium Lions (mniej o 32 proc. - 254 prace), Creative Effective Lions (mniej o 32 proc. - 109 prac), Cyber Lions (spadek o 23 proc. do 2886 prac), Print&Publishing Lions (spadek o 16 proc., do 3775).
Jury festiwalu Cannes Lions, liczące 387 osób rozpoczęło obrady we wtorek. Pierwsze wyniki zostaną przedstawione w sobotę 18 czerwca.
W tym roku 40 proc. wszystkich jurorów festiwalu stanowią kobiety. Wśród nich są Polki: Izabela Derda, Barbara Pleban i Anna Łoksiewicz-Zakrzewska.
Zgłoszenia do Cannes Lions 2016 | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2015 | 2016 | zmiana proc. |
Creative Data Lions | 619 | 715 | 15,5 |
Creative Effectiveness Lions | 160 | 109 | -31,9 |
Cyber Lions | 3 738 | 2 886 | -22,8 |
Design Lions | 2 409 | 2 857 | 18,6 |
Digital Craft Lions |
| 1 150 | - |
Direct Lions | 2 813 | 3 097 | 10,1 |
Entertainment Lions | 1 394 | 1 843 | 32,2 |
Entertainment Lions for Music |
| 637 | - |
Film Lions | 3 070 | 2 801 | 8,8 |
Film Craft Lions | 2 205 | 2 315 | 5 |
Glass: The Lion for Change | 166 | 155 | -6,6 |
Health & Wellness Lions | 1 430 | 2 024 | 41,5 |
Innovation Lions | 226 | 381 | 68,6 |
Integrated Lions |
| 279 | - |
Media Lions | 3 179 | 2 986 | -6,1 |
Mobile Lions | 1 246 | 1 259 | 1 |
Outdoor Lions | 5 037 | 5 365 | 6,5 |
Pharma Lions | 432 | 583 | 35 |
PR Lions | 1 969 | 2 224 | 13 |
Print & Publishing Lions | 4 470 | 3 775 | -15,5 |
Product Design Lions | 280 | 538 | 92,1 |
Promo & Activation Lions | 3 196 | 3 458 | 8,2 |
Radio Lions | 1 720 | 1 410 | -18 |
Titanium Lions | 374 | 254 | -32,1 |
Razem | 40 133 | 43 101 | 7,4 |
Dołącz do dyskusji: Rekordowe 43,1 tys. zgłoszeń do Cannes Lions 2016