Reklamy wideo debiutują na Facebooku (wideo)
Facebook poinformował o uruchomieniu nowego formatu reklamowego. Są nim krótkie klipy wideo emitowane w strumieniu treści użytkownika.
Reklamy wideo mają trwać maksymalnie 15 sekund i będą odtwarzane automatycznie bez dźwięku w strumieniu użytkownika za każdym razem, gdy staną się widoczne na ekranie. Po kliknięciu pojawią się natomiast w dużej, pływającej ramce, gdzie zostaną odtworzone już wraz ze ścieżką audio. Mechanizm ten ma funkcjonować zarówno w przeglądarkowej wersji serwisu, jak i w jego aplikacjach mobilnych.
Pierwsze reklamy mają pojawić się w ciągu najbliższych miesięcy. Facebook testuje tę funkcję już od grudnia ubiegłego roku. Nowy format ma być adresowany przede wszystkich do dużych firm, które chcą zaangażować odbiorców za pomocą treści multimedialnych wysokiej jakości.
Jednocześnie przedstawiciele serwisu zapowiadają, że podjęte zostaną wszelkie środki, aby reklamy wideo w strumieniu były równie atrakcyjne, co inne widoczne dla użytkowników treści. W tym celu nawiązano współpracę z firmą Ace Metrix, która ma oceniać i recenzować każde wideo przed opublikowaniem.
Nowy format ma być sprzedawany w sposób bardzo zbliżony do tego, jaki obowiązuje w branży telewizyjnej. Nagranie będzie wyceniane na podstawie możliwości dotarcia do określonej grupy odbiorców. Przy czym będzie oceniane przez niezależną stronę - agencję Nielsen wyliczającą współczynnik OCR (Online Campaign Ratings). Ma to na celu uczynić ofertę bardziej atrakcyjną dla reklamodawców działających dotąd głównie w tradycyjnych mediach.
Dołącz do dyskusji: Reklamy wideo debiutują na Facebooku (wideo)