Reklamy w TVP w dół o jedną piątą, najdroższe „M jak miłość”
We wrześniowym cenniku reklamowym TVP 1 i TVP 2 spoty są tańsze średnio o prawie 20 proc. Najwięcej, podobnie jak przed rokiem, trzeba zapłacić za reklamy przy „M jak miłość”.
We wrześniowej ofercie reklamowej TVP cena spotu przed nowym odcinkiem serialu „M jak miłość” - nadawanego w TVP 2 - wynosi 81,3 tys. zł przy emisji w poniedziałek, a 84,5 tys. zł przy emisji we wtorek (wszystkie podane stawki dotyczą reklam 30-sekundowych). Za spot po serialu trzeba zapłacić 74,9 tys. zł. Rok temu reklamy przy „M jak miłość” były zdecydowanie droższe - spot przed serialem kosztował 96 tys. zł, a po nim - 90 tys. zł. Natomiast na reklamę przed programem z kulisami „M jak miłość” - emitowanym zaraz po jego wtorkowych odcinkach - trzeba teraz wydać 65,2 tys. zł, czyli o 4,8 tys. zł mniej niż przed rokiem.
>>> Juliusz Braun: w TVP więcej kultury, edukacji i teatru
Nieco tańsze są reklamy przy innym polskim serialu w TVP 2 - „Barwach szczęścia”. Najwięcej trzeba zapłacić za spot po wtorkowym odcinku - 69,5 tys. zł. Rok temu reklamy przy „Barwach szczęścia” były o 5,5 tys. zł droższe.
Z kolei w TVP 1 najdroższe dla reklamodawców jest wieczorne pasmo informacyjne, zwłaszcza w niedzielę. I tak za emisję spotu tego dnia przed „Wiadomościami” trzeba zapłacić 70,2 tys. zł, przed prognozą pogody - 66,3 tys. zł, a przed serwisem sportowym - 65,2 tys. zł. Rok temu reklama o tej porze kosztowała maksymalnie 80 tys. zł.
>>> „Panorama” będzie zaczynać się 5 minut przed „Wydarzeniami”
Z seriali emitowanych w TVP 1 najdroższe dla marketerów jest „Życie nad rozlewiskiem” - spot przed jego premierowym odcinkiem, emitowanym w niedzielę po 20:00, kosztuje 56,7 tys. zł. Rok wcześniej w tym paśmie była nadawana wcześniejsza odsłon serialu, „Miłość nad rozlewiskiem”, przed którą reklamy były o 2,3 tys. zł droższe. Natomiast spot przy nowym serialu „Rezydencja” (więcej o nim) kosztuje maksymalnie 27,8 tys. zł. Droższe są spoty przy „Ojcu Mateuszu” - kosztują nawet 36,3 tys. zł.
6 września TVP 1 pokaże mecz piłkarski Polska-Niemcy, a za spot w jego przerwie trzeba zapłacić 72,7 tys. zł. Reklamy w przerwie meczu Polska-Meksyk, który będzie transmitowany przez Jedynkę 2 września, kosztują 58,8 tys. zł. Rok temu za spot w przerwie spotkania naszej reprezentacji z Australią trzeba było zapłacić 58 tys. zł.
>>> TVP między odcinkami „The Voice of Poland” pokaże „Panoramę”
Jeśli chodzi o programy rozrywkowe, to za reklamę przed „The Voice of Poland” (więcej o nowej edycji tego show) trzeba zapłacić nawet 56,6 tys. zł. Natomiast spot przed „Kocham Cię Polsko” kosztuje 27,8 tys. zł. Z kolei cena reklamy po niedzielnym odcinku „Jaka to melodia?” wynosi 38,9 tys. zł. We wrześniu ub.r. TVP 1 pokazywała festiwal w Opolu, a na spot przy tych transmisjach trzeba było wydać nawet 65 tys. zł.
Wśród programów publicystycznych najdroższy reklamowo jest „Magazyn Ekspresu Reporterów”. Spot przed nim kosztuje 53,5 tys. zł, czyli 5,5 tys. więcej niż przed rokiem. Za reklamę przed programem Tomasza Lisa trzeba natomiast zapłacić 44,4 tys. zł - o 2,6 tys. zł mniej niż rok wcześniej.
Jeśli chodzi o filmy, to najwięcej - 36,9 tys. zł - trzeba wydać na spot przed cyklem „Hit na niedzielę”, który będzie nadawany w TVP 1 po „Życiu nad rozlewiskiem”. Natomiast reklama przed „Hitem na sobotę” - emitowanym po 20:00 - kosztuje 33,1 tys. zł.
Ogółem w cenniku Telewizji Polskiej na wrzesień reklamy w TVP 1 i TVP 2 są średnio o 19,9 proc. niższe niż rok temu. Taki spadek wynika przede wszystkim z tego, że biuro reklamy na początku br. postanowiło urealnić stawki w swojej ofercie dla marketerów.
>>> Cennik TVN na wrzesień: najdrożej przy „Mam talent”
Jeszcze dzisiaj reklamodawcy mogą rezerwować czas reklamowy bezpośrednio z cennika. W poniedziałek będzie dostępny buking pakietów ratingowych, a we wtorek - buking pakietów KZP. Zlecenia KZP można wysyłać do poniedziałku do godz.13:00.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVP w dół o jedną piątą, najdroższe „M jak miłość”