Reklamy w TVN droższe o 50 proc., najwięcej kosztuje 'Taniec z gwiazdami'
Średnio o około 50 proc. zdrożały ceny reklam we wrześniowym cenniku TVN-u w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku - szacuje Omnicom Media Group. Stacja ze sprzedażą czasu reklamowego na wrzesień ruszyła wczoraj.
- Średnio cena bloku reklamowego w TVN we wrześniu br. wzrosła o 50 proc. w stosunku do września ub.r. Wzrost CPP cennikowego będzie prawdopodobnie jeszcze większy, ze względu na niższe niż ubiegłoroczne wyniki oglądalności - tłumaczy nam Maciej Głuszak, software development manager w Omnicom Media Group.
Najdroższe spoty we wrześniowym cenniku TVN-u znajdują się tradycyjnie przy nadawanym w niedziele o 20.00 programie "Taniec z gwiazdami" - za 30-sekundową reklamę wyemitowaną w czasie czwartej i piątej przerwy reklamowej w tym show trzeba zapłacić 77,7 tys. zł, czyli o 40,5 proc. więcej niż rok temu.
Jeszcze bardziej zdrożały reklamy przy drugim widowisku tanecznym stacji - emitowanym w środy o 21.30 "You Can Dance - po prostu tańcz". Spot w trakcie drugiej przerwy reklamowej kosztuje 63 tys. zł, co oznacza wzrost o 51,4 proc. w stosunku do września ub. r.
Z kolei 30-sekundowa reklama w czasie drugiego breaku w serialu "Twarzą w twarz" (emisja we wtorki o 21.30) to wydatek rzędu 59,9 tys. zł, czyli 33,1 proc. więcej niż rok temu.
Za półminutowy spot w czasie pierwszej przerwy reklamowej w nowym show "Mam talent", emitowanym w soboty o 20.30, trzeba z kolei zapłacić 45,1 tys. zł, w drugiej i trzeciej - 54,3 tys. zł, a w czwartej i piątej - 66 tys. zł. Oznacza to, że np. cena reklamy w pierwszym breaku w porównaniu do września 2007 roku, gdy nadawano w tym czasie "Kryminalnych", wzrosła o 26,3 proc., a w trzecim - o 41 proc.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN droższe o 50 proc., najwięcej kosztuje 'Taniec z gwiazdami'