Reklamy w serwisach społecznościowych nie przyciągają użytkowników
Reklamy umieszczane na stronach najpopularniejszych serwisówspołecznościowych są mało skuteczne jako narzędzie marketingubezpośredniego.
Z badania przeprowadzonego przez firmę LinkShare na grupie 2tysięcy konsumentów wynika, że zaledwie 4 proc. użytkowników tegotypu portali kliknęło w umieszczony na nich baner reklamowy.
Tylko 5 proc. badanych stwierdziło, że reklamy w przeznaczonychdla profesjonalistów serwisach społecznościowych (np. LinkedIn) sąprzydatne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. W przypadku portalitypu Facebook czy Bebo wskaźnik ten wzrósł ledwie do 9 proc.
Jednocześnie, pomimo nikłego zaangażowania respondentów wreklamy na stronach serwisów społecznościowych, przeszkadzają onetylko 18 proc. z nich.
Najmniej niepożądaną formą reklamy okazały się vouchery,promocje i oferty specjalne, o których 11 proc. badanychpowiedziało, że utrudniają im surfowanie po omawianych witrynach, a59 proc. uznało je za pomocne. Tymczasem najbardziej nachalne sąinteraktywne banery (dla 62 proc.), direct mail (dla 48 proc.) orazreklamy przed, w trakcie i po materiale wideo (dla 46 proc.).
Dołącz do dyskusji: Reklamy w serwisach społecznościowych nie przyciągają użytkowników