Reklamy tygodnia: Heineken, Warka, Axe, Volvo, Creative Belgum (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia znalazła się tym razem tylko jedna polska kampania i cztery zagraniczne. Są to: lokalna produkcja promująca piwo Warka oraz zagraniczne spoty Heinekena, Volvo, Axe i akcja promująca oddawanie spermy w Belgii.
Warka: świat męskich potrzeb
Agencje: Lvov, Tango Production, Televisor, The Digitals, Roots PR, MediaVest
W tym spocie jest po prostu fajnie i zabawnie. A jakże prawdziwie i realnie (ale też w zabawny sposób) pokazano w nim facetów. I to, co w ich codziennym życiu często bywa kluczowe.
Nowa kampania reklamowa piwa Warka (produkowanego przez Grupę Żywiec) pokazuje Planetę Warka, na której realizowane są wszystkie męskie potrzeby. Reklamy przedstawiają w przerysowany sposób, jak na Planecie Warka spełniane są kluczowe potrzeby mężczyzn: każde mieszkanie ma bezpośrednie wyjście do pubu, pracę zawsze kończy się o piątej, piwo Warka płynie z kranu nie tylko w barze, a w służbie zdrowia pracują same piękne modelki.
- Marka postanowiła przypomnieć o tych tradycyjnych i nawet nieco stereotypowych męskich wartościach. Choć w realnym świecie coraz częściej ulegają one przemianom kulturowym, to nie zawsze dzieje się to za aprobatą mężczyzn - komentuje Tomasz Król, marketing manager Warki w Grupie Żywiec.
Akcja reklamowa jest prowadzona od 13 stycznia. Składa się z serii spotów emitowanych w głównych i tematycznych kanałach telewizyjnych oraz z działań w internecie (m.in. w social media).
Heineken - „Moderate drinkers wanted”
Agencja: Publicis Italy, MJZ London
Świetna, dynamiczna reklama piwa, której głównymi bohaterkami są kobiety. Brawo za to, w jaki sposób marka buduje swój wizerunek - promując odpowiedzialne, czyli z umiarem spożywanie alkoholu.
Heineken rozpoczyna globalną kampanię pod hasłem „Moderate drinkers wanted”, obejmującą 30 rynków na świecie. W trwającym minutę spocie pokazano grupę kobiet sfrustrowanych widokiem śpiących po alkoholu lub upitych mężczyzn w barach i nocnych klubach. Kroczą śmiało przez miasto śpiewając piosenkę Bonnie Tyler „I need a hero”. Na końcu reklamy pokazano młodego mężczyznę w barze, któremu barmanka podaje drugą butelkę Heinekena. Ten jednak odmawia i wychodzi.
Heineken przygotował tę kampanię po wnioskach, jakie wypłynęły z realizowanego na jego zlecenie badania. W jego ramach przebadano 5 tys. osób w wieku 21-35 lat w pięciu krajach. Wynika z niego, że 59 proc. ankietowanych ogranicza konsumpcję alkoholu, ponieważ obawiają się stracić kontrolę nad własnym zachowaniem, a 36 proc. z nich czuło się zawstydzonych, gdy w mediach społecznościowych pokazano ich zdjęcia, gdy byli pod wpływem alkoholu.
Jak mówi Agnieszka Gorecki, communications manager Heinekena, kampania pokazuje, że coraz modniejsze staje się wśród młodych ludzi umiarkowane spożywanie alkoholu - odpowiedzialne picie pozwala im bowiem zadbać o własną reputację, zwłaszcza w kontekście wszechobecnych w ich życiu mediów społecznościowych. Ważniejsza dla tego pokolenia staje się jakość, a nie ilość spożywanego alkoholu.
Gorecki wyjaśnia też, że wprawdzie głównym targetem marki Heineken wciąż pozostają mężczyźni, ale teraz marka pokazuje w reklamie kobiety, bo chce wykorzystać je w komunikacji jako influencerów. - Wierzymy, że kobiety wciąż odgrywają ważną rolę w życiu mężczyzn, ale uważamy, że mogą nam one pomóc spowodować, że mężczyźni będą coraz częściej traktować umiar jako własny wybór - powiedziała Gorecki.
Heineken na kampanię „Moderate drinkers wanted” przeznaczy 10 proc. swojego rocznego budżetu reklamowego.
Volvo - „Life Is In the Details”
Agencja: Grey London
Ten film reklamowy jest po prostu piękny i subtelny. Wysmakowany jak świat, po którym oprowadza dyrygentka.
W nowym spocie Volvo reklamującym model V40 R-Design dyrygentka Marie Rosenmir przekonuje, że w dobrym samochodzie, tak jak w zgranej orkiestrze wiele dopracowanych elementów składa się na harmonijną całość. Trwająca 1,5 minuty reklama skupia się na szczegółach, które świadczą o wyjątkowości nowego modelu Volvo. Kamera pokazuje zbliżenia dopracowanych felg, dźwigni zmiany biegów czy zegarów na desce rozdzielczej.
Przewodnikiem widza w tym wysmakowanym świecie jest dyrygentka Marie Rosenmir, która opowiada o tym jak ważny jest detal - zarówno w motoryzacji, jak i muzyce. Samochód jest bowiem jak orkiestra - składa się z wielu elementów, które dopiero jako całość pozwalają docenić walory granego utworu lub... komfort i przyjemność jazdy za kierownicą.
Unilever - Axe
Agencja: 72andSunny Amsterdam
Reklamy Axe trzymają poziom i zaskakują jak zawsze. I tym razem nie mogło być inaczej.
Nowy spot promujący linię kosmetyków marki Axe próbuje udowodnić, że w dzisiejszych czasach bycie facetem może mieć różną postać, a pojęcie męskości nie jest już zamknięte w ciasnych stereotypach.
Reklama promująca nowe męskie kosmetyki Axe zatytułowana „Find Your Magic” ma prostą, dynamiczną konstrukcję i jasne przesłanie. Na ekranie w krótkich ujęciach pojawiają się różni mężczyźni - i ci umięśnieni prosto z siłowni, i ci nieśmiali, także facet w butach na obcasie czy na wózku tańczący jak szatan wraz ze swoją partnerką. Każdy z nich jest męski, choć na swój indywidualny sposób.
- Axe zawsze był pionierem nowego spojrzenia na świat - podkreśla w komunikacie Carlo Cavallone, dyrektor kreatywny agencji 72andSunny Amsterdam, która przygotowała reklamę. - W spocie uwalniamy mężczyzn od wszystkich stereotypów i nacisków, i dajemy im siłę do tego, by byli atrakcyjni pozostając jednocześnie sobą.
Creative Belgum i Centrum voor Reproductieve Geneeskunde
Ta kampania zasługuje na wyróżnienie przede wszystkim za to, że promuje ważną społecznie akcję. Słowa uznania dla szefów kreacji znanych belgijskich agencji, że podjęli ten temat.
Szefowie kreatywnych działów największych belgijskich agencji reklamowych wystąpili w spocie promującym oddawanie spermy i komórek jajowych do specjalnego banku. Akcja ma na celu zachowanie genu kreatywności w belgijskim społeczeństwie. Akcja została zorganizowana przez Creative Belgium - organizację skupiającą belgijskie firmy działające na tamtejszym rynku reklamowym. Ma być ona odpowiedzią na dane wskazujące, że coraz mniejsza liczba studentów w Belgii wybiera ścieżkę kariery związaną z reklamą. To z kolei może być zwiastunem kryzysu w niewielkim kraju, do którego w ciągu ostatnich 4. lat trafiło aż 78 nagród Cannes Lions.
W spocie wzięli udział najbardziej znani szefowie działów kreacji belgijskich agencji – m.in. Geoffrey Hantson, dyrektor kreatywny Happiness Brussels (zdobywca 33. Lwów w Cannes) oraz Dieter De Ridder z agencji Air, na którego koncie jest 10 nagród Cannes Lions.
W kampanii zrealizowanej przy współpracy z Centrum voor Reproductieve Geneeskunde belgijscy kreatywni przekonują, że warto zostać dawcą materiału genetycznego po to, by zachować w Belgach ducha kreatywności, którym to społeczeństwo wyróżnia się na tle innych europejskich nacji.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Heineken, Warka, Axe, Volvo, Creative Belgum (wideo)
Powinni za to wszystko odpowiedzieć przed nami, prawdziwymi POLAKAMI. Nie dajmy sobie dłużej mydlić oczu przez te niemieckie media. CZYTAJCIE JAK BYŁO!! bookstar.pl/8680