Reklamy tygodnia: Biotherm Homme, Unilever, Lavazza i Kenzo World (wideo)
Tym razem w rankingu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się wyłącznie produkcje zagraniczne. Są to spoty promujące perfumy Kenzo World, kosmetyki Biotherm Homme, kawę Lavazza oraz koncern Unilever.
Unilever - „So long old world”
Agencja: Ogilvy
Dobra wizerunkowa kampania, która w zaskakujący sposób próbuje przekonać do reklamowanych produktów – subtelnie pokazuje nie tyle ich zalety, co wartości jakie ze sobą niosą.
Koncern Unilever rozpoczął w Wielkiej Brytanii, Brazylii, Południowej Afryce i Indonezji kampanię telewizyjną pod hasłem „So long old world”, w której sugeruje, że świat jaki znamy się kończy, bo właśnie zaczyna się nowe.
W reklamach pokazano kilka scen nawiązujących do określonych brandów koncernu: markę Dove, która dotychczas pomogła 19 mln młodych ludzi budować pewność siebie, Domestos dzięki któremu 5 mln ludzi ma dostęp do toalet, Persil dzięki któremu 10 mln dzieci ma dostęp do edukacji.
Spot kończy stwierdzenie: „ When you choose unilever you help create a bright future”, a zaraz potem na ekranie pojawiają się logotypy i nazwy wszystkich marek Unilevera (także Knorra, Hellmann, Flora).
Keith Weed, szef marketingu firmy, podkreśla, że ludzie coraz bardziej dbają o to, by podejmowane przez nich decyzje miały wpływ na świat, w którym żyją. Kampania Bright Future ma pokazać, że kupując wybrany produkt Unilevera, np. marki Dove konsument nie tylko kupuje mydło, ale też umożliwia np. dzieciom dostęp do edukacji.
Za kreację reklam odpowiada agencja Ogilvy.
Kenzo World: szalony taniec kobiety
Ten spot w jakiś magiczny sposób porywa. Jest zupełnie inny od większości reklam w tej kategorii produktów.
Nowy spot promujący perfumy marki Kenzo World łamie stereotypy wcześniejszych reklam produktów z tej kategorii. Zamiast stonowanych klimatów na ekranie pojawia się dziewczyna w szalonym tańcu do dynamicznej muzyki.
Trwający ponad 3,5 minuty spot rozpoczyna się podczas ważnej uroczystej gali, a kamera skupia się na siedzącej przy jednym ze stolików młodej dziewczynie w wieczorowej sukni (w tej roli występuje aktorka i była tancerka Margaret Qualley).
Dziewczyna wyraźnie nie jest w nastroju do uczestniczenia w eleganckiej i nieco sztywnej imprezie. Wstaje więc od stolika i wychodzi z sali.
Kolejne ujęcia pokazują dziewczynę w stonowanych powolnych ujęciach kiedy rozgląda się dookoła. Widz spodziewa się, że wzorem innych reklam perfum za chwilę pojawi się obok bohaterki przystojny mężczyzna i wspólnie przeżyją tajemniczy romans.
W tej reklamie jest jednak inaczej. W pewnym momencie z ekranu rozbrzmiewa dynamiczna muzyka. Jest to utwór „Mutant Brain” skomponowany specjalnie na potrzeby reklam przez parę didżejów - Sama Spiegela i Ape Drums.
Dalsza część spotu to szalony taniec dziewczyny pełen zaskakujących figur i układów choreograficznych. Na koniec rozpędzona bohaterka wpada w zbudowane z kwiatów wielkie oko, które stanowi jednocześnie logo nowej linii perfum Kenzo World.
Lavazza - „#ImBack”
Agencja: Sapient Nitro
Ciekawe wykorzystanie wizerunku celebryty do promocji marki. I brawo za cel, jakiemu mają służyć te wspólne działania sportowca i brandu.
Andre Agassi pożegnał się z zawodową grą w tenisa 10 lat temu. Z kolei Luigi Lavazza zmienił branżę kawową wprowadzając 120 lat temu espresso. Teraz Agassi i marka Lavazza łączą siły, by wspólnie pomagać ubogim dzieciom, zaczynając od turnieju US Open.
Ostatni raz Andre Agassi wystąpił na US Open 10 lat temu. Teraz wraca na ten turniej dzięki współpracy z marką kawy Lavazza. A wraz z nim - 150 jego klonów.
W przerwie między pierwszym a drugim meczem US Open mistrz tenisa ponownie pojawi się na turniejowym korcie. Nie będzie sam - razem z nim 150 klonów. Wszyscy w jednakowych sportowych strojach - takich, jaki nosił Agassi w latach 80. Jest to premiera nowej reklamy marki Lavazza z udziałem Andre Agassi.
Udział znanego tenisisty w kampanii marki Lavazza prowadzonej pod hasłem „#ImBack” jest częścią działań charytatywnych, które brand prowadzi wspólnie z Andre Agassi. Jeden dolar z każdej sprzedanej na US Open kawy trafi do fundacji tenisisty. Pieniądze w ten sposób uzbierane zostaną przeznaczone na program „Summer of Lifetime”.
W ramach współpracy z Lavazza Andre Agassi będzie częścią kampanii tej marki oraz wystąpi podczas takich imprez tenisowych, jak Australian Open, Roland Garros, Wimbledon. Będzie też obecny na mniejszych imprezach regionalnych, takich jak np. Mercedes Cup w Niemczech, Rogers Cup w Toronto.
Za kampanię odpowiada agencja Sapient Nitro.
Biotherm Homme - „The story of my life” z Davidem Beckhamem
Ta reklama trafiła do zestawienia najlepszych produkcji minionego tygodnia, bo występujący w niej Beckham pokazuje w niej zupełnie nieznane dotąd oblicze. I to jest tu godne uwagi.
David Beckham został ambasadorem marki kosmetyków Biotherm Homme. W najnowszej kampanii pod hasłem „The story of my life” wyjaśnia, co symbolizują i do czego nawiązują niektóre z jego tatuaży.
Spot z udziałem Beckhama promuje Biotherm Homme Force Supreme. Trwający blisko minutę film zaczyna się od sceny rozebranego Davida Beckhama i jego wytatuowanego ciała. Były piłkarz kolejnego wyjaśnia, co symbolizują wybrane tatuaże. Na plecach ma orła - to jego ulubiony ptak. Tatuaż „99” odnosi się do roku 1999, który - jak mówi - był wspaniałym okresem w jego życiu, zarówno zawodowym (gdy osiągnął największe sukcesy w klubie Manchester United), jak i prywatnym (ślub z Viktorią Beckham).
Pod pachą ma wytatuowany statek - taki sam tatuaż miał jego ojciec. Na wnętrzu dłoni - niewielki dziecięcy rysunek - dokładnie taki sam, jak pierwszy rysunek jego córki. W innym miejscu słowa „We love you daddy”, które napisały jego dzieci.
W spocie ubrany już w garnitur Beckham podkreśla, że historia jego dotychczasowego życia zapisana jest właśnie na jego ciele, w tatuażach, a nie jest wypisana na jego twarzy. W sumie ma ich ponad 40.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Biotherm Homme, Unilever, Lavazza i Kenzo World (wideo)