Reklamy na portalach nie są efektywne
Prawie 60 procent konsumentów rzadko lub w ogóle nie zwraca uwagina reklamy na największych portalach internetowych.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczyYouGov dla sieci reklamowej Advantage Media, którego celem byłaanaliza podejścia konsumentów do reklamy online.
57 procent respondentów rzadko lub nigdy nie zwraca uwagi nareklamy umieszczone na największych internetowych portalach, a 56procent woli odwiedzać niszowe strony poświęcone ichzainteresowaniom niż duże portale.
22 procent badanych zadeklarowało także, że odwiedza tylkomniejsze witryny, których tematyka traktuje o ichzainteresowaniach, w porównaniu do zaledwie 2 procent kierującychsię wyłącznie na większe strony o ogólnej zawartości.
Badanie YouGov kwestionuje także skuteczność reklam na stronachserwisów społecznościowych takich jak Facebook, MySpace czy Bebo.Okazało się, że 26 procent ich użytkowników nie przywiązuje żadnejuwagi do takich reklam, a kolejne 36 procent robi to rzadko.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Reklamy na portalach nie są efektywne