Reklamy filmów w trakcie Oskarów
Po raz pierwszy od początku lat 50. ubiegłego wieku, kiedyceremonia rozdania Oskarów zaczęła być transmitowana w telewizji,wytwórnie będą mogły od przyszłego roku w trakcie relacji naantenie stacji ABC reklamować swoje filmy.
Do tej pory Amerykańska Akademia Filmowa (Academy of MotionPicture Arts & Sciences) nie pozwalała na reklamowanie filmów wtrakcie gali w obawie przed tym, że wyglądałoby to tak, jakbywytwórnie miały wpływ na to kto zdobędzie Oskara - informuje serwisAdweek.
Jednak we wtorkowy wieczór, po wysłuchaniu zaleceń komisjipowołanej do zbadania tej kwestii, rada gubernatorów Akademiizdecydowała się na otwarcie transmisji na pokazywanie reklamfilmów. Jednocześnie decyzja ta została obwarowana wielomaograniczeniami.
Spoty nie będą mogły promować żadnego z nominowanych filmów aniich tzw. prequeli i sequeli. Zabronione będą też reklamy produkcjiaktualnie wyświetlanych w kinach. Dozwolone będą tylko te filmy,których premiera odbędzie się najwcześniej w ostatnim tygodniukwietnia (następna oskarowa gala odbędzie się 22 lutego 2009r.).
Każdy z dystrybutorów będzie mógł zaprezentować tylko jedenspot, który nigdzie wcześniej nie był emitowany. W trakcie jednejprzerwy reklamowej będzie mogła być wyemitowana również tylko jednatego typu reklama, trwająca 30 lub 60 sekund. Poza tym każdy zespotów będzie mógł promować tylko jeden tytuł filmu i nie będą wnim mogły pojawić się słowa "Oscar" i "Academy Award".
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Reklamy filmów w trakcie Oskarów