SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy dla dzieci promują niezdrowe jedzenie

Zdecydowana większość oglądanych przez amerykańskie dzieci reklam promuje produkty bogate w cukier, sól i tłuszcz.

Jak informuje New York Times, powołując się na badanie naukowców z Uniwersytetu w Illinois, produkty żywnościowe reklamowane w telewizji i oglądane przez dzieci mają niewielką wartość odżywczą.

Badacze skupili się na reklamach oglądanych przez dwie grupy: w wieku od 2 do 11 lat i od 12 do 17 lat. Przeanalizowane zostało ponad 50 tysięcy reklam oglądanych przez młodszą grupę i ponad 47 tysięcy reklam oglądanych przez grupę starszą.

Aż 97,8 procenta żywności, której reklamy adresowano do młodszej grupy badanych było bogatych w tłuszcz, cukier lub sól. W przypadku starszej grupy wskaźnik ten wyniósł 89,4 procenta. Warto zaznaczyć, że pod uwagę nie były brane reklamy restauracji typu fast-food.

Najwięcej badanych reklam oglądanych przez dzieci w wieku od 2 do 11 lat promowało płatki śniadaniowe. Z kolei u badanych w wieku od 12 do 17 lat najwięcej było reklam słodyczy.

źródło: NYT

Dołącz do dyskusji: Reklamy dla dzieci promują niezdrowe jedzenie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl