SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” nieobyczajna

Reklama outdoorowa kawiarni Gioconda z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” jest niezgodna z dobrymi obyczajami, ale nie dyskryminuje kobiet - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Komisja opiniowała, na podstawie złożonej skargi, billboardową reklamę zielonogórskiej kawiarni Gioconda. Plakat opatrzono hasłem: „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda”.

Zdaniem skarżącej reklama jest prostacka i wulgarna. - Jestem zniesmaczona i sądzę, że taka seksistowska reklama nie powinna wisieć w miejscu publicznym - napisano w skardze.

Właściciele kawiarni Gioconda tłumaczyli, że klient powinien z dystansem podchodzić do sposobu i treści przedstawionych w przekazie reklamowym. Ich zdaniem hasło użyte na plakacie ma charakter czysto marketingowy i nie można uznać, aby wynikała z niego informacja inna niż oferowanie przez kawiarnię deserów w postaci kawy i lodów.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że plakat jest niezgodny z dobrymi obyczajami, przy czym nie zawiera treści dyskryminujących kobiet. Zwróciła przy tym uwagę, że w tym kontekście prawidłową formą językową jest rzeczownik „lody”, w liczbie mnogiej.

Dołącz do dyskusji: Reklama z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” nieobyczajna

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam023
Może i jest, ale przyjęło się i w uzusie językowej istnieje forma "loda". Kiedy pytamy się "chcesz loda" to nie pytamy "chcesz lody".
odpowiedź
User
ABW
To problem tej kobiety że "lody" kojarzą się jej tylko z jednym widocznie jest strasznie płytka
odpowiedź
User
Yogi
Ta "reklama" sporo mówi o poziomie kawiarni a szczegolnie jej właścicieli
odpowiedź