Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej
W I połowie br. TVN i Polsat cennikowo zarobiły z reklam po kilka procent więcej niż rok wcześniej, a TVP1 i TVP2 - po kilkanaście procent mniej.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w I półroczu TVN zarobił z reklam 9,5 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu wyprzedził Polsat, którego wpływy reklamowe wzrosły o 7,7 proc. Z kolei przychody reklamowe TVP1 zmalały w skali roku o 12,1 proc., a TVP2 - o 16,4 proc.
Wśród pozostałych czołowych kanałów sporo więcej - o 15,2 proc. - z reklam zarobiło Discovery -, a znacznie mniej - o 41,8 proc. - Viva Polska.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych | ||
I-VI.2012 | I-VI.2011 | |
TVN | 1 730 788 105 zł | 1 580 595 350 zł |
Polsat | 1 671 170 440 zł | 1 551 832 735 zł |
TVP1 | 935 440 150 zł | 1 064 425 395 zł |
TVP2 | 611 294 550 zł | 731 617 970 zł |
AXN | 206 502 435 zł | 225 422 760 zł |
Discovery | 186 982 650 zł | 162 336 370 zł |
VIVA Polska | 184 162 325 zł | 316 468 110 zł |
TV4 | 166 187 855 zł | 157 325 625 zł |
TVN24 | 165 705 271 zł | 152 358 691 zł |
Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w I połowie br. byli czterej główni operatorzy telekomunikacyjni. Przy czym wydatki na reklamę Orange, T-Mobile i Playa zwiększyły w skali roku - odpowiednio o 45,6, 28,2 i 6,2 proc. W przypadku tej pierwszej firmy wiąże się to zapewne z kampanią wspierającą rebranding TP na Orange (przeczytaj o tym więcej). Za to Polkomtel wydał na reklamę telewizyjną 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dużo więcej niż przed rokiem kosztowały kampanie telewizyjne sieci sklepów Biedronka i Lidl. Obie w swoich reklamach odwoływały się do piłki nożnej - Biedronka jako sponsor naszej reprezentacji (obejrzyj jeden z tych spotów), a Lidl do reklam w czasie Euro zaangażował Jacka Gmocha (posłuchaj jednej z nich).
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną | ||
I-VI.2012 | I-VI.2011 | |
Orange | 355 622 988 zł | 244 266 517 zł |
T-Mobile | 249 372 216 zł | 194 489 005 zł |
Plus | 184 756 843 zł | 249 222 763 zł |
Play | 144 424 625 zł | 135 924 213 zł |
Biedronka | 113 985 585 zł | - |
Nivea | 98 863 069 zł | 80 178 168 zł |
Lidl | 95 048 143 zł | - |
Knorr | 94 019 478 zł | 115 663 537 zł |
Dove | 72 530 982 zł | 80 116 480 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej