Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół
W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Dużo większe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i Eska Rock, za to nieznaczne spadki - niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych - liczone zarówno z autopromocją, jak i bez niej - były o 18 proc. większe niż przed rokiem. Natomiast nakłady na autopromocję spadły o 4,1 proc.
>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki, zyskało Radio Maryja
Zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - 95 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 49,2 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 41,2 proc., a TOK FM (Agora) - o 34,8 proc. Powyżej średniej dla całego segmentu wzrosły też wpływy reklamowe Radia ZET (Eurozet) i Eski Łódź - odpowiednio o 26,1 i 20,3 proc.
>>> Sieci radiowe w Polsce: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów
Z kolei zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) zanotowało wzrost tych przychodów o 11,8 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 7,9 proc. Za to trochę mniej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Eska Poznań, Eska Wrocław i Eska Warszawa (wszystkie należą do Grupy Radiowej Time) - odpowiednio o 6,6, 4,1 i 1,4 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
I-III.2012 | I-III.2011 | |
RMF FM | 289 819 360 zł | 259 204 050 zł |
Radio ZET | 164 615 075 zł | 130 560 320 zł |
Program III Polskiego Radia | 39 769 040 zł | 28 164 205 zł |
Program I Polskiego Radia | 22 606 290 zł | 11 590 250 zł |
Eska Wrocław | 12 472 174 zł | 13 003 504 zł |
TOK FM | 12 381 820 zł | 9 185 370 zł |
Eska Warszawa | 10 871 970 zł | 11 025 650 zł |
Eska Rock | 9 789 940 zł | 6 561 080 zł |
Eska Poznań | 9 540 788 zł | 10 219 672 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 8 698 170 zł | 8 064 236 zł |
Eska Łódź | 8 394 774 zł | 6 980 012 zł |
monitorowane stacje razem | 827 684 336 zł | 701 352 625 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 844 376 382 zł | 715 370 263 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 16 692 046 zł | 14 017 638 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół