SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Dużo większe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i Eska Rock, za to nieznaczne spadki - niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych - liczone zarówno z autopromocją, jak i bez niej - były o 18 proc. większe niż przed rokiem. Natomiast nakłady na autopromocję spadły o 4,1 proc.

>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki, zyskało Radio Maryja

Zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - 95 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 49,2 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 41,2 proc., a TOK FM (Agora) - o 34,8 proc. Powyżej średniej dla całego segmentu wzrosły też wpływy reklamowe Radia ZET (Eurozet) i Eski Łódź - odpowiednio o 26,1 i 20,3 proc.

>>> Sieci radiowe w Polsce: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów 

Z kolei zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) zanotowało wzrost tych przychodów o 11,8 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 7,9 proc. Za to trochę mniej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Eska Poznań, Eska Wrocław i Eska Warszawa (wszystkie należą do Grupy Radiowej Time) - odpowiednio o 6,6, 4,1 i 1,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 I-III.2012I-III.2011
RMF FM289 819 360 zł259 204 050 zł
Radio ZET164 615 075 zł130 560 320 zł
Program III Polskiego Radia39 769 040 zł28 164 205 zł
Program I Polskiego Radia22 606 290 zł11 590 250 zł
Eska Wrocław12 472 174 zł13 003 504 zł
TOK FM12 381 820 zł9 185 370 zł
Eska Warszawa10 871 970 zł11 025 650 zł
Eska Rock9 789 940 zł6 561 080 zł
Eska Poznań9 540 788 zł10 219 672 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa8 698 170 zł8 064 236 zł
Eska Łódź8 394 774 zł6 980 012 zł
monitorowane stacje razem827 684 336 zł701 352 625 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją844 376 382 zł715 370 263 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja16 692 046 zł14 017 638 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
konik
Radio Reklama Muzyka Fakty (RMF) znowu najlepsze... tylko czy jest z czego się cieszyć?
odpowiedź
User
tom
Nie za bardzo - my słuchamy mało ambitnego programu i masy reklam, a rzeka pieniędzy płynie na zachód.
odpowiedź
User
Obserwator
Tak mnie osobiście zastanawia fakt, że RMF nie chce/nie umie zadać ostatecznego ciosu Eurozetowi. Oby nie przespali momentu ;-)
odpowiedź