SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa: Vox FM i Tok FM z największymi wzrostami, dominują RMF FM i Radio ZET

Przychody reklamowe kilku stacji radiowych wzrosły w trzech kwartałach br. więcej niż cały rynek reklamy radiowej. Największą dynamikę zanotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET, a zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM.

Rozgłośnie radiowe przez dziewięć miesięcy br. zarobiły na emisji reklam blisko 3,9 mld zł (cennikowo, wg Kantar Media). To 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Dynamika ta było czterokrotnie wyższa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych wynoszący ponad 6 proc.

Niezmiennym liderem wpływów z reklam jest RMF FM, którego przychody wyniosły w omawianym okresie 1,07 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jednak największe wzrosty przychodów reklamowych odnotowały Vox FM, Tok FM i Radio ZET. Vox zwiększył je o 48,7 proc. (do 56,4 mln zł), Tok FM - o 38,9 proc. (do 78,5 mln zł), a Radio ZET - o 28,4 proc. (do 795,9 mln zł).

W Złotych Przebojach Warszawa reklamodawcy wydali 23,8 proc. więcej niż rok temu - 47,4 mln zł, a wydatki w radiowej Trójce zwiększyli o 20,9 proc. do 190,1 mln zł. Program I Polskiego Radia zarobił na emisji spotów 110,7 mln zł (wzrost o 18,8 proc.), zaś Eska Warszawa - 51,6 mln zł (wzrost o 16,1 proc.).

W zestawieniu stacji, które w trzech kwartałach br. zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się jeszcze Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, nieobecne w tej czołówce rok wcześniej.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

RMF FM

917 012 685 zł

1 066 908 625 zł

16,3

Radio Zet

619 795 150 zł

795 887 795 zł

28,4

Program III Polskiego Radia

157 248 170 zł

190 055 430 zł

20,9

Program I Polskiego Radia

93 139 520 zł

110 677 920 zł

18,8

Tok FM

56 519 620 zł

78 533 519 zł

38,9

Vox FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

37 946 120 zł

56 438 700 zł

48,7

Eska Warszawa

44 480 280 zł

51 626 880 zł

16,1

Złote Przeboje Poznań

b.d.

47 709 560 zł

b.d

Złote Przeboje Warszawa

38 318 529 zł

47 436 339 zł

23,8

RMF Classic

b.d.

45 047 229 zł

b.d

razem

3 120 438 232 zł

3 899 733 490 zł

25

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Vox FM i Tok FM z największymi wzrostami, dominują RMF FM i Radio ZET

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abcd
Drogi RMFie, bełtam reklamą gold żeń-szenia puszczaną po dwa razy w ciągu jednego bloku reklamowego !
odpowiedź