Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)
Przychody reklamowe stacji radiowych urosły od stycznia do października br. niemal czterokrotnie bardziej niż wpływy reklamowe całego rynku reklamowego (bez internetu). Największy wzrost zanotowały Vox FM i Tok FM, a najmniejszy zaś - Eska Warszawa i będące zdecydowanym liderem RMF FM.
Cennikowe wydatki na reklamy radiowe (bez rabatów) od stycznia do października br. wyniosły 4,44 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To o 24,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Dynamika dla rynku radiowego była niemal czterokrotnie większa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych, który wyniósł 6,2 proc.
Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Vox FM i Tok FM. Marketerzy na reklamy w pierwszej stacji wydali w tym roku 43,3 proc. więcej niż rok temu (64,6 mln zł), zaś w drugiej zwiększyli wydatki o 35,4 proc. (do 89,5 mln zł).
O 26,2 proc. wzrosły przychody z reklam Radia ZET (do 895 mln zł). Z kolei Złote Przeboje Warszawa zarobiły 21,6 proc. więcej (53,9 mln zł), a radiowa Trójka - o 21,5 proc. więcej (219,1 mln zł).
Z kolei Program I Polskiego Radia, RMF FM i Eska Warszawa zanotowały wzrosty niższe niż cały rynek reklamy radiowej. Jedynka zwiększyła przychody o 17,8 proc. (do 125,5 mln zł), RMF FM - o 16,2 proc. (do 1,2 mld zł), a Eska Warszawa - o 14,3 proc. (do 58,4 mln zł).
W gronie stacji radiowych, które przez dziesięć miesięcy tego roku zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się też Złote Przeboje Poznań i RMF Classic.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 046 860 480 zł | 1 216 439 560 zł | 16,2 |
Radio Zet | 709 414 890 zł | 895 036 370 zł | 26,2 |
Program III Polskiego Radia | 180 312 220 zł | 219 055 490 zł | 21,5 |
Program I Polskiego Radia | 106 474 770 zł | 125 476 250 zł | 17,8 |
Tok FM | 66 132 810 zł | 89 547 333 zł | 35,4 |
VOX FM | 45 089 220 zł | 64 598 080 zł | 43,3 |
Eska Warszawa | 51 093 530 zł | 58 403 910 zł | 14,3 |
Złote Przeboje Poznań | b.d. | 55 993 655 zł | b.d |
Złote Przeboje Warszawa | 44 301 445 zł | 53 857 727 zł | 21,6 |
RMF Classic | b.d. | 52 097 127 zł | b.d |
razem | 3 573 552 014 zł | 4 438 892 174 zł | 24,2 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)