Reklama kinowa w górę o 7,9 proc. Dominuje Kino Świat, w dół Play
W pierwszych czterech miesiącach br. marketerzy na promocję w kinach wydali 484 mln zł. Zdecydowanie najwięcej przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat, nakłady zwiększyła Coca-Cola Polska, a mniej wydało Ferrero Polska.
Według raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl w okresie od stycznia do kwietnia br. marketerzy wydali na reklamy w kinach ponad 484,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Było to 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Bianka Pawlewska, international general manager w New Age Media, wzrost zainteresowania reklamą kinową tłumaczy nie tylko rosnącą frekwencją w kinach. - Z pewnością rekordowe wyniki sprzedaży biletów zostały zauważone także przez marketerów i zachęcają do intensywniejszej obecności reklamowej w kinach - stwierdza. - Jednak w tym przypadku należy wziąć pod uwagę całą bardziej złożoną specyfikę reklamy kinowej. Mam na myśli zarówno niepowtarzalny obraz i dźwięk, które wpływają pozytywnie na odbiór komunikatu, jak również możliwości kreatywnego wykorzystania przestrzeni kina w postaci niestandardowych działań, jak np. akcje off-screen. Do tego należy dodać nowe technologie projekcji takie, jak np. format 3D lub 4DX i coraz większy zasięg z tytułu rozwijającej się infrastruktury kinowej i właśnie wysokiej frekwencji - opisuje Pawlewska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Faktyczne wydatki na reklamy kinowe w I kwartale br. zostały oszacowane przez Starlink na 18,9 mln zł, o 4,4 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
Od stycznia do kwietnia br. najwięcej na reklamy w kinach cennikowo przeznaczył dystrybutor filmowy Kino Świat. Zwiększył on swoje wydatki o 12,8 proc., do 182,9 mln zł. Drugim największym kinowym reklamodawcą jest producent słodyczy, Ferrero Polska. Utrzymał pozycję wicelidera mimo zredukowania wydatków o 25,7 proc., do 16,6 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje Orange Polska, który zainwestował w tym roku w obecność na dużym ekranie 15,1 mln zł, dużo więcej niż rok wcześniej kiedy był poza czołową piątką kinowych reklamodawców.
Najwięksi reklamodawcy w kinach (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IV 2014 | I-IV 2015 | zmiana proc. |
KINO ŚWIAT | 162 101 223 zł | 182 874 851 zł | 12,8 |
FERRERO POLSKA | 22 349 037 zł | 16 612 009 zł | -25,7 |
ORANGE POLSKA | b.d. | 15 116 108 zł | b.d. |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | b.d. | 14 956 605 zł | b.d. |
COCA-COLA POLSKA | 10 891 739 zł | 13 737 816 zł | 26,1 |
P4 | 17 176 488 zł | b.d. | b.d. |
CINKCIARZ.PL | 10 874 993 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 448 697 983 zł | 484 098 453 zł | 7,9 |
Do grona najwięcej inwestujących w reklamę w tym kanale marketerów dołączył też Volkswagen Group Polska wydając w pierwszych czterech miesiącach tego roku blisko 15 mln zł. Coca-Cola Polska przeznaczyła w tym roku na promocję swoich marek w kinach 26,1 proc. więcej niż rok temu - 13,7 mln zł.
Za to z piątki największych reklamodawców kinowych wypadły P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play) oraz kantor internetowy Cinkciarz.pl.
Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa w górę o 7,9 proc. Dominuje Kino Świat, w dół Play
Wiem że nie leży to w gestii prezydenta, ale przy tym co pan Duda naobiecywał to wydaje się być naprawdę drobnostka...