Reklama "Faktu" łamie prawo?
Najnowsza reklama "Faktu" może naruszać ustawę radiofonii i telewizji
Podczas wczorajszego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji członkowie KRRiT omawiali kontrowersje, jakie wzbudziły reklamy dziennika "Fakt", które emitowane były w radiu i telewizji. "Fakt" reklamuje swoją akcję jako "życie dwóch rodzin, które zamieniły się żonami, dziećmi i domami. Niezwykły eksperyment małżeński - zamiana żon" - poinformował wortal Wirtualnemedia.pl, Rafał Rastawicki, rzecznik prasowy przewodniczącej KRRiT.
Członkowie KRRiT podkreślali, że treść reklam może naruszać Art.18 ustawy radiofonii i telewizji, mówiący min. o propagowaniu postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym. Wyrazili również zdziwienie, że media, w tym publiczne, zdecydowały się na emisję reklam tej treści. Przewodnicząca KRRiT w liście, który zostanie wysłany do prezesów min. TVP, Polsatu i TVN oraz Polskiego Radia zwróci uwagę na zastrzeżenia KRRiT oraz wątpliwości etyczne i prawne.
Przypomnijmy, że na łamach gazety od poniedziałku 16 maja, przez dwa tygodnie, relacjonowane będą wydarzenia w obu rodzinach: jak ich członkowie reagują na taką zmianę, czy mężowie tęsknią za żonami, czy dzieciom brakuje ukochanych mam, czy uda się zaprzyjaźnić z nowymi mieszkańcami, czy "wymienione" panie odnajdą się w nowej rzeczywistości.
Projekt "Zamiana żon" jest pewnym rodzajem reality show przedstawianym na łamach dziennika. Wsparty jest działaniami reklamowanymi w telewizji, w radio oraz w tytułach prasowych ASP.
Dołącz do dyskusji: Reklama "Faktu" łamie prawo?