"Reklama dzieciom" już po raz czternasty
W poniedziałek 4 grudnia rozpocznie się kolejna, czternasta edycja telewizyjnej akcji charytatywnej 'Reklama Dzieciom'.
Jak co roku, jej głównym punktem będzie nadawany w Wigilię w TVP1 jedyny w publicznej telewizji blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci. Pieniądze uzyskane w ubiegłorocznej akcji zasiliły konta ponad 100 fundacji, organizacji, placówek i stowarzyszeń ubiegających się o pomoc na działalność statutową oraz z przeznaczeniem dla poszczególnych dzieci.
Zapowiedzi wigilijnej akcji będzie można zobaczyć w TVP od 4 grudnia. 60-sekundowy zwiastun będzie emitowany w TVP1, TVP2 i TVP3 Regionalnej. Organizatorzy akcji oraz jej ubiegłoroczni beneficjenci będą gośćmi prezenterów TVP w spotkaniach na antenie oraz w porannych programach „Kawa czy Herbata” i „Pytanie na śniadanie”.
Charytatywny blok reklam nadany zostanie w Wigilię przed „Wiadomościami” o 19.30. Jak co roku, będzie to jedyny blok reklamowy w tym dniu na antenach Telewizji Polskiej, a za udział w nim sponsorzy akcji zapłacą specjalną cenę. Koszt 30-sekundowego spotu w tym bloku jest wyższy od ceny reklamy w tym samym paśmie w pozostałe dni grudnia. Tegoroczną akcję wsparły już następujące firmy: Cadbury Wedel sp. z o.o., Telekomunikacja Polska S.A., Tchibo Warszawa sp. z o.o., Nestle Polska, L`Oreal Polska, Netia SA, McDonalds Polska sp. z o.o.,Era Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o.o., AIG Bank Polska S.A., Jeronimo Martins, Polskie Linie Lotnicze LOT SA, Skoda Auto Polska SA.
W ubiegłym roku suma zebrana podczas akcji osiągnęła rekordowy poziom 2 300 000 zł. W tym roku zebrano już 1 855 625 zł. Do 24 grudnia, gdy kolejni reklamodawcy zdecydują się wesprzeć „Reklamę Dzieciom”, suma ta może się jeszcze zwiększyć.
Pieniądze zebrane w 2005 r. przeznaczono na wsparcie ponad stu różnych projektów. Były wśród nich m.in. Fundacja „Zdążyć z Pomocą” (m.in. na operacje, zabiegi i turnusy rehabilitacyjne, zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla podopiecznych z całej Polski), Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Upośledzonych Umysłowo „Dzieciom Radość” w Ignacowie (środki przeznaczono na utworzenie sali terapeutycznej), Dom Dziecka „Moja Rodzina” Zgromadzenia Świętego Michała Archanioła w Wieliczce (modernizacja pokoi dla wychowanków), Fundacja Antidotum Pro Alergie z Wałbrzycha (turnusy rehabilitacyjne, sanatoryjne, klimatyczne), Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową (prowadzenie ośrodka całodobowych pobytów dla chorych dzieci i ich rodzin), Fundacja Gajusz – Hospicjum Domowe dla Dzieci (zakup sprzętu medycznego), Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Wspólna troska” ze Skierniewic (zajęcia rehabilitacyjne dla dzieci niepełnosprawnych z upośledzeniem umysłowym), Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Szymbarku (zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz zajęcia dla wychowanków), Stowarzyszenie Charytatywne „Dobromir” (turnusy rehabilitacyjne), Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Elblągu (urządzenie placu zabaw dla dzieci niepełnosprawnych), a także specjalne ośrodki szkolno wychowawcze TVP przekazała też pieniądze na zabiegi operacyjne oraz zakup specjalistycznych protez kończyn, aparatów słuchowych, pomp insulinowych, infuzyjnych i baklofenowych dla dzieci i młodzieży.
Tegoroczny dochód z akcji podzielony zostanie między instytucje i organizacje, które złożą odpowiedni wniosek w Biurze Zarządu i Spraw Korporacyjnych TVP. Zasady przyznawania dotacji oraz wniosek o jej przyznanie dostępne są na stronie internetowej Telewizji Polskiej www.tvp.pl. Powołana przez TVP Komisja ds. Darowizn rozpatrzy i zaopiniuje wnioski oraz przedstawi propozycję listy beneficjentów akcji prezesowi Bronisławowi Wildsteinowi do akceptacji. Wnioski będą przyjmowane do 31 grudnia 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego). Lista beneficjentów tegorocznej akcji zostanie ogłoszona w pierwszym kwartale 2007.
Dołącz do dyskusji: "Reklama dzieciom" już po raz czternasty