Reklama display w 2016 r. po raz pierwszy pokona wyszukiwarki, w górę wideo
W 2016 roku wydatki na cyfrową reklamę typu display w USA będą po raz pierwszy w historii większe niż na reklamę w wyszukiwarkach - szacuje firma eMarketer.
Reklama typu display, obejmująca kategorie wideo, sponsoringu, rich media oraz "banery i inne", ma mieć w 2016 r. największy udział w nakładach na cyfrową reklamę w USA - 47,9 proc., co przekłada się na wydatki rzędu 32,17 miliarda dolarów.
Największa z ww. kategorii reklamy display to "banery i inne", obejmująca wiele rodzajów natywnych reklam, a także reklamy na popularnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Kategoria ta ma w tym roku odpowiadać za ok. 1/5 całkowitych wydatków na cyfrową reklamę. Wzrost z 12,8 proc. do 14,3 proc. udziału ma też zanotować kategoria wideo. Nakłady mają w niej zwiększyć się o 28,5 proc., a jeszcze szybsze tempo wzrostu przewidywane jest dla rich media - o 36,4 proc.
Jedynie w segmencie reklam wideo większość nakładów (57,5 proc. z 9,59 mld USD) trafi na komputery desktopowe. Natomiast z 22,58 miliarda dolarów, jakie mają zostać przeznaczone na pozostałe rodzaje reklam display, 77,5 proc. (17,5 mld USD) ma być wydane w celu dotarcia do konsumentów na urządzeniach mobilnych typu smartfony czy tablety.
Dołącz do dyskusji: Reklama display w 2016 r. po raz pierwszy pokona wyszukiwarki, w górę wideo