SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Car-Service z modelką i hasłem „My się Tobą zajmiemy” skrytykowana za seksualizację kobiet

Reklama outdoorowa serwisu samochodowego Car-Service poprzez wykorzystanie wizerunku skąpo ubranej kobiety i hasła „My się Tobą zajmiemy” promuje przedmiotowe traktowanie kobiet - uznała Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargi na reklamę zewnętrzną usług serwisu samochodowego Car Service z Gliwic, na której obok danych firmy umieszczono zdjęcie wyzywająco i skąpo ubranej młodej kobiety oraz hasło „My się Tobą zajmiemy”.

Zdaniem skarżących napis ten błędnie sugeruje, jakoby klient miał zostać obsłużony właśnie przez tak ubraną jak na zdjęciu kobietę i to niekoniecznie w związku z naprawą auta. „Gdyby ktoś zwrócił uwagę na samo zdjęcie dziewczyny i wymieniony napis, to z pewnością pomyślałby, iż jest to reklama domu publicznego. Postać roznegliżowanej kobiety (i na dodatek z takim tekstem) nie ma absolutnie żadnego związku z reklamowanymi usługami i jej wykorzystanie nie jest niczym uzasadnione. Przecież reklamowany jest serwis samochodowy, więc foto tak wyglądającej dziewczyny powinno zniknąć a napis powinien brzmieć ‘my się Twoim autem zajmiemy’” - napisano w jednej ze skarg. W opinii skarżących reklama Car Service jest jaskrawym przykładem seksualizacji i przedmiotowego wykorzystania wizerunku kobiety. Jest też sprzeczna z dobrymi obyczajami oraz nie jest prowadzona w poczuciu społecznej odpowiedzialności.

Firma Car-Service nie odpowiedziała na złożone do Rady Reklamy skargi.

Zespół orzekający KER uznał, że reklama ta narusza dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej, ponieważ poprzez wykorzystanie wizerunku skąpo ubranej kobiety i hasła „my się tobą zajmiemy" promuje przedmiotowe traktowanie kobiet. Ponadto zwrócił uwagę, że do takiego przekazu nieodpowiednio dobrano kanał komunikacji - ponieważ plakat znalazł się w przestrzeni publicznej, to chociaż nie jest bezpośrednio skierowany do dzieci, to są one - chcąc nie chcąc - jego odbiorcami.

Dołącz do dyskusji: Reklama Car-Service z modelką i hasłem „My się Tobą zajmiemy” skrytykowana za seksualizację kobiet

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Biznes Motoryzacyjny Polska
Całkiem łagodna reklama. Widzieliśmy. Reklamodawcę warto obić kijami za fatalne wyszparowanie zdjecia i paskudne liternictwo.
Radzie zaś polecamy reklamy firm od "Ciągnięcia drutu" na których widnieją zdjęcia dziewczyn. Ale jak nie wiadomo o co chodzi....zapewne życzliwi :)
odpowiedź
User
Car- Service Gliwice Sławek
Witam serdecznie,tworząc naszą reklamę,banery,spoty,zastanawialiśmy się jak dotrzeć,zwrócić uwagę,każdej osoby(dosłownie każdej) no i masz,rada reklamy po posiedzeniu kilku krotnym,zresztą za podatników pieniądze,ustaliła że dla nich kojarzy się to z domem publicznym;-) co im po głowach chodzi?DUŻE LOGO CAR-SERVICE obok ładna kobieta w bikini,,,mówi małymi literkami,my się tobą zajmiemy,raczej reklamuje dom publiczny..myślę że radę trzeba przebadać,bo na co nie patrzą to widzą dom publiczny;-) co by to nie znaczyło.Mamy honor i zasady,opisywanie że Car-Service nie odpowiedziało na skargę jest nieprawdziwa,w sprawie kontaktowałem się osobiście jak i mój adwokat,nie uzyskaliśmy odpowiedzi co rada reklamy po kilkukrotnym posiedzeniu ustaliła,ja ustaliłem że wypisywanie takich oszczerstw jest bezpodstawne,marnotrawienie podatników pieniędzy na posiedzenia typu nie wiem po co jest dla mnie nie zrozumiałe.Serdecznie pozdrawiam
odpowiedź