Reklama Car-Service z modelką i hasłem „My się Tobą zajmiemy” skrytykowana za seksualizację kobiet
Reklama outdoorowa serwisu samochodowego Car-Service poprzez wykorzystanie wizerunku skąpo ubranej kobiety i hasła „My się Tobą zajmiemy” promuje przedmiotowe traktowanie kobiet - uznała Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy.
Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargi na reklamę zewnętrzną usług serwisu samochodowego Car Service z Gliwic, na której obok danych firmy umieszczono zdjęcie wyzywająco i skąpo ubranej młodej kobiety oraz hasło „My się Tobą zajmiemy”.
Zdaniem skarżących napis ten błędnie sugeruje, jakoby klient miał zostać obsłużony właśnie przez tak ubraną jak na zdjęciu kobietę i to niekoniecznie w związku z naprawą auta. „Gdyby ktoś zwrócił uwagę na samo zdjęcie dziewczyny i wymieniony napis, to z pewnością pomyślałby, iż jest to reklama domu publicznego. Postać roznegliżowanej kobiety (i na dodatek z takim tekstem) nie ma absolutnie żadnego związku z reklamowanymi usługami i jej wykorzystanie nie jest niczym uzasadnione. Przecież reklamowany jest serwis samochodowy, więc foto tak wyglądającej dziewczyny powinno zniknąć a napis powinien brzmieć ‘my się Twoim autem zajmiemy’” - napisano w jednej ze skarg. W opinii skarżących reklama Car Service jest jaskrawym przykładem seksualizacji i przedmiotowego wykorzystania wizerunku kobiety. Jest też sprzeczna z dobrymi obyczajami oraz nie jest prowadzona w poczuciu społecznej odpowiedzialności.
Firma Car-Service nie odpowiedziała na złożone do Rady Reklamy skargi.
Zespół orzekający KER uznał, że reklama ta narusza dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej, ponieważ poprzez wykorzystanie wizerunku skąpo ubranej kobiety i hasła „my się tobą zajmiemy" promuje przedmiotowe traktowanie kobiet. Ponadto zwrócił uwagę, że do takiego przekazu nieodpowiednio dobrano kanał komunikacji - ponieważ plakat znalazł się w przestrzeni publicznej, to chociaż nie jest bezpośrednio skierowany do dzieci, to są one - chcąc nie chcąc - jego odbiorcami.
Dołącz do dyskusji: Reklama Car-Service z modelką i hasłem „My się Tobą zajmiemy” skrytykowana za seksualizację kobiet
Radzie zaś polecamy reklamy firm od "Ciągnięcia drutu" na których widnieją zdjęcia dziewczyn. Ale jak nie wiadomo o co chodzi....zapewne życzliwi :)