Banner od „Ratujmy Trójkę” z życzeniami dla dziennikarzy radiowej Trójki ustawiono przed jej siedzibą
W sobotę przed warszawską siedzibą radiowej Trójki pojawił się przewoźny plakat z życzeniami dla pracowników stacji i hasłem „#Kogoniesłychać”. Nietypową reklamę zorganizowała społeczność fanpage’a facebokoowego „Ratujmy Trójkę” skupiającego słuchaczy niezadowolonych ze zmian w rozgłośni.
Dwustronny plakat jest eksponowany na przyczepce, którą w sobotę rano zaparkowano przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie, naprzeciw wejścia do siedziby radiowej Trójki. Z jednej strony banneru znajduje się napis „Kochani Trójkowi Redaktorzy, daliście radę 55 lat! TRZYmajcie się dla nas! do końca świata i o jeden dzień dłużej!”, a z drugiej - napis „Nie zapominamy #KOGONIESŁYCHAĆ w radiowej Trójce!”.
Na bannerze zaznaczono, że został on przygotowany przez osoby zarządzające fanpage’em facebokoowym „Ratujmy Trójkę”. Na tym profilu w piątek zapowiedziano tę akcję. - Wielkimi krokami zbliżają się 55. urodziny Trójki! Z tej okazji przygotowaliśmy dla naszych Redaktorów małą niespodziankę w dużym formacie! Drodzy Redaktorzy, wyglądajcie jutro uważnie przez Myśliwieckie okna... - napisano.
1 kwietnia przypada dokładne 55-lecie rozpoczęcia stałego nadawania przez Trójkę. Z tej okazji w stacji jubileuszowe aktywności zaplanowano na 12 dni m.in. w zeszły wtorek krótki koncert w studiu im. Agnieszki Osieckiej dał Sting.
Przypomnijmy, że pod hasłem „#Kogoniesłychać” niektórzy pracownicy Trójki w październiku ub.r. wyrazili w internecie sprzeciw wobec odsunięciu Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej od prowadzenia serwisów informacyjnych w stacji (Zaleśną przywrócono do tej funkcji w styczniu br.). W konsekwencji w listopadzie zwolniony został Damian Kwiek, a gdy 125 pracowników Polskiego Radia zaprotestowali przeciw temu, dyscyplinarnie zwolnieni zostali kolejni szefowie Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia: Paweł Sołtys (od lutego pracuje w Bonnier Business Polska), Wojciech Dorosz i Marcin Majchrowski. Zaniepokojenie tym wyrazili m.in. Rzecznik Praw Obywatelskich i przewodnicząca Forum Związków Zawodowych.
Akcję „#Kogoniesłychać” szybko podchwycono na fanpage’u „Ratujmy Trójkę”, w efekcie czego oficjalny profil facebookowy rozgłośni został zalany wpisami z tym hasłem. Pod koniec listopada pod siedzibą stacji zorganizowano pikietę w tej sprawie (wcześniej podobny protest odbył się w połowie czerwca ub.r.).
Z kolei wiosną ub.r. w geście protestu przeciw zmianom kadrowym i programowym w rozgłośni zachęcano na fanpage’u „Ratujmy Trójkę”, żeby w organizowanym przez Trójkę „Polskim Topie Wszech Czasów” głosować na piosenkę „Kocham wolność” Chłopców z Placu Broni, dzięki czemu zajęła ona pierwsze miejsce w tym zestawieniu.
Według badania Radio Track od grudnia ub.r. do lutego br. Trójka zanotowała 7,8 proc. udziału w rynku słuchalności.
Dołącz do dyskusji: Banner od „Ratujmy Trójkę” z życzeniami dla dziennikarzy radiowej Trójki ustawiono przed jej siedzibą