Dominacja TVP ABC wśród kanałów dziecięcych w lipcu. 0,05 proc. udziału Da Vinci Learning w 4-12
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w lipcu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Nick Jr, na czele spadków znalazł się Disney Channel - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lipcu 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lipca 2016 roku zwiększył się o 4,89 proc. i wyniósł 10,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był czwarty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 47,59 proc. do 8,56 proc.
Podium uzupełnia Puls 2, będący rok wcześniej na piątej lokacie. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 17,63 proc. do 6,74 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 25,14 proc. i wyniósł 6,73 proc.
Piąty był Nickelodeon, tracący 17,52 proc. do 6,59 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (6,35 proc. udziału; wzrost o 53,75 proc. - największy wśród wszystkich kanałów dla dzieci), Cartoon Network (3,85 proc. udziału; - 29,23 proc.), Disney Junior (3,35 proc. udziału; - 3,46 proc.) i MiniMini+ (3,34 proc. udziału; + 8,79 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 59,42 proc. do 2,20 proc., pochwalić się mógł Nickelodeon HD.
Z kolei najwięcej stracił Disney Channel. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 42,11 proc. do 1,32 proc. udziału.
0,05 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zacznie emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.
Warto dodać, że w top 87 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w lipcu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,11 proc. Zwiększył się on o 29,07 proc.
Drugi był Nickelodeon HD, który w analizowanym okresie miał 0,77 proc. udziału (w dół o 8,33 proc.).
Podium, z wynikiem na poziomie 0,59 proc. (wzrost o 34,09 proc. - największy w zestawieniu), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.
Największy spadek, wynoszący 48,48 proc. do 0,17 proc., też zanotował tutaj Disney Channel.
Dołącz do dyskusji: Dominacja TVP ABC wśród kanałów dziecięcych w lipcu. 0,05 proc. udziału Da Vinci Learning w 4-12