SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Ranczo' miażdży konkurencję

Druga seria 'Rancza' cieszy się znacznie większą popularnością niż emitowana rok temu pierwsza seria komediowej opowieści. W czasie emisji serialu konkurenci Jedynki nie mają szans.

Emitowane od 18 marca w niedzielne wieczory w TVP1 trzy pierwsze odcinki nowej serii „Rancza” obejrzało średnio 6,96 mln widzów, a udziały Jedynki w rynku telewizyjnym wyniosły podczas ich emisji aż 37,16 proc. – wynika z przygotowanych dla nas danych AGB Nielsen Media Research.

Wszyscy 4+

DataAMRAMR %SHR %
01-04-20076 896 66919,17%37,95%
25-03-20077 003 03619,46%36,96%
18-03-20076 993 95119,44%36,66%
średnia6 965 48919,36%37,16%

Te same dane pokazują jednak, że serial nie cieszy się tak dużą popularnością wśród młodszych widzów. W grupie wiekowej 16-49 lat oglądalność trzech pierwszych odcinków wyniosła bowiem 2,59 mln osób, co dało emitującej „Ranczo” Jedynce udziały na poziomie 30,07 proc.


16 - 49

DataAMRAMR %SHR %
01-04-20072 618 66013,84%31,67%
25-03-20072 525 50413,35%29,14%
18-03-20072 614 00113,82%29,55%
średnia2 586 96813,67%30,07%

Bardzo dobre wyniki serialu wśród wszystkich widzów sprawiły, że w niedzielne wieczory po 20:15 to Jedynka jest liderem rynku telewizyjnego, dystansując konkurencyjne stacje. Drugi pod względem udziałów jest wtedy TVN, którego „Taniec z gwiazdami” ogląda co czwarty widz. Na trzecim miejscu plasuje się emitujący wtedy m.in. „Skazanego na śmierć” Polsat z udziałami wynoszącymi 19,01 proc., zaś na szarym końcu jest Dwójka. Pokazywane przez nią przygody agenta James Bonda przyciągają przed ekrany niewiele ponad 1,6 mln osób.

2007Wszyscy 4+

StacjaAMRAMR %SHR %
Ranczo - TVP16 965 48919,36%37,16%
TVN4 596 60012,78%24,53%
Polsat3 562 1239,90%19,01%
TVP21 637 8834,55%8,74%

Druga seria „Rancza” wygrała nie tylko z konkurencyjnymi stacjami, ale również z ... pierwszą serią produkcji, która miała rok temu o ponad 2,5 mln widzów mniejszą oglądalność. W podobnym okresie 2006 roku pierwsze trzy odcinki serialu obejrzało bowiem średnio 4,46 mln osób, dając Jedynce udziały na poziomie 23,9 proc. Wtedy górą był TVN i jego „Taniec z gwiazdami”, którego trzecią odsłonę śledziło 6,34 mln widzów, na trzecim miejscu była Dwójka, a dopiero czwarty – Polsat.


Wszyscy 4+

16 - 49
DateAMRAMR %SHR %SHR %
19-03-20064 674 04113,00%24,37%24,77%
12-03-20064 308 42311,98%23,73%23,50%
05-03-20064 396 56412,23%23,58%22,06%
średnia4 459 24212,40%23,90%23,45%

2006Wszyscy 4+

StacjaAMRAMR %SHR %
Ranczo - TVP14 459 24212,40%23,90%
TVN6 344 75817,64%34,01%
TVP23 502 8309,74%18,77%
Polsat2 186 9996,08%11,72%

Z danych telemetrycznych wynika, że losy mieszkańców Wilkowyj śledzą głównie kobiety, osoby w wieku powyżej 60 lat oraz pomiędzy 45 a 54. rokiem życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.



ADH %
PłećMężczyźni44,86%

Kobiety55,14%
Wiek4- 9 3,51%

10- 155,50%

16 - 192,26%

20 - 242,47%

25 - 293,94%

30 - 344,59%

35 - 395,44%

40 - 447,54%

45 - 4910,91%

50 - 5413,10%

55 - 599,58%

60+31,17%
Wlk.miastaWieś45,69%

< 50 tys.23,99%

50-100 tys.7,85%

100-200 tys.7,79%

> 200 tys.14,69%
ZawódTop management7,80%

Pracownicy szczebla średniego9,75%

Pracownicy fizyczni i rolnicy19,32%

Emeryci41,89%

Inne21,24%
WykształceniePodstawowe51,04%

Średnie29,60%

Wyższe10,35%

Inne9,01%

Główną bohaterką „Rancza” jest Amerykanka polskiego pochodzenia, mieszkająca w Nowym Jorku Lucy, która dziedziczy na podlaskiej wsi stary dworek swoich przodków – tytułowe ranczo. Przyjeżdża do Polski z zamiarem wyremontowania go. Ludzie, z jakimi się spotyka, problemy, jakie przed nią stają i sytuacje, z jakimi musi sobie radzić, składają się na ironiczny a jednocześnie bardzo realistyczny obraz życia i mentalności wiejskiej społeczności. Serial emitowany jest w TVP1 w niedziele o godz. 20:15.

Dołącz do dyskusji: 'Ranczo' miażdży konkurencję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl