Radosław Grzybowski: z Gong do własnej agencji 19°Południk
Na rynku reklamowym rozpoczął działalność 19°Południk. Jest to tzw. kolektyw strategiczno-kreatywny, założony przez Radosława Grzybowskiego, byłego dyrektora strategii w agencji Gong. Pierwszym klientem nowej firmy jest Bielmar.
Założycielem oraz dyrektorem zarządzającym i strategicznym 19°Południka jest Radosław Grzybowski, który ostatnio pełnił funkcję strategic directora w agencji Gong.
19°Południk będzie zajmować się strategicznym i kreatywnym wsparciem działów marketingu w ramach długofalowej współpracy, a także przygotowywaniem i realizowaniem taktycznych kampanii 360 stopni.
- W Polsce rynek agencji reklamowych jest stosunkowo mocno nasycony i zdominowany przez sieciowe podmioty. Podobna sytuacja ma miejsce jeśli chodzi o firmy doradcze. Jako 19°Południk, chcemy pozycjonować się pośrodku tych dwóch olbrzymich obszarów, będąc z jednej strony kolektywem osób ze sporym doświadczeniem agencyjnym, z drugiej natomiast pracując z klientami day-by-day na szerszym polu niż tylko doraźna egzekucja planów marketingowych - mówi Radek Grzybowski.
Dodaje, że ma jasno wyznaczony model współpracy z klientami. - Każde działanie, czy to długofalowa obsługa strategiczno - kreatywna marki, czy kampania jest dla nas procesem, którego jesteśmy właścicielami. Naszym zadaniem jest jego przeprowadzenie w sposób możliwie najbardziej jakościowy pod kątem strategicznym i kreatywnym. W trakcie realizacji, zapraszamy do niego osoby z bardzo różnych dziedzin min: psychologów, badaczy, mediowców, ekonomistów, przedstawicieli grup docelowych, artystów czy blogerów. Zdarza się, że są to osoby z teoretycznie bardzo odległych dziedzin od świata marketingu. Każda z nich jednak proces ten ubogaca, przynosi nową optykę widzenia, czyniąc go unikalnym dla klienta i dla nas. Konsekwencją tego jest także to, że jako firma, nie potrzebujemy dużych zasobów ludzkich wewnątrz a co za tym idzie koszty stałe są minimalizowane. To oczywiście odbija się na bardzo racjonalnej korzyści dla współpracujących z nami firm. - mówi.
Radosław Grzybowski poprzednio przez blisko cztery lata pracował w agencji Gong. Przed odejściem z niej pełnił funkcję dyrektora strategii, wcześniej był strategic plannerem. Do Gong przeszedł z agencji Lemon Sky J. Walter Thompson, gdzie był strategiem.
Z 19°Południkiem związana jest także m.in. Beata Chęcka (jako creative consultant), która również współpracowała z agencją Gong jako social media manager. Funkcję strategy consultanta pełni Szymon Serej, wcześniej związany m.in. z agencją reklamową Art Group, a stanowisko strategy plannera zajmuje Jakub Cupiał, który wcześniej również pracował w Art Group.
19°Południk po wygranym przetargu na stałą obsługę marki w zakresie przygotowania strategii, nowej platformy komunikacji i działań ATL, BTL i Digital, współpracuje z firmą Bielmar - właścicielem marki Palma. Ponadto w ramach umowy na stałe obsługuje markę Salco.
Dołącz do dyskusji: Radosław Grzybowski: z Gong do własnej agencji 19°Południk