Rekord RMF FM - 30,6 proc. udziału. Najsłabszy od kilkunastu lat wynik PR3
Od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło rekordowym udziałem w historii nadawania. Stacja również zanotowała największy wzrost udziału w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Trójka, która odnotowała najgorszy wynik od początku lat 2000 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 3,9 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.
RMF FM osiągnęło najwyższy udział jaki kiedykolwiek uzyskała jakakolwiek stacja w Polsce w ponad 20-letniej historii badań słuchalności radia.
- To najlepszy prezent od naszych słuchaczy, jaki mogliśmy sobie wymarzyć na nasze 30. urodziny, które obchodzimy w tym roku. Bardzo dziękujemy za ten dowód zaufania i docenienie naszego programu - komentuje Tadeusz Sołtys, prezes i dyrektor programowy RMF FM. - Na ten sukces składają się nie tylko muzyka i informacje, ale też liczne akcje wspierające Słuchaczy w trudnym czasie pandemii, takie jak np. „Przebojowa firma”, „Superbohaterowie” czy wszystkie działania naszego działu informacji, w tym dwukrotnie częstsza emisja „Faktów” - dodaje.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2020 wzrósł o 0,9 pkt. proc.). W styczniu br. funkcję dyrektora informacji Radia ZET przejęła Katarzyna Kawka, poprzednio zajmująca takie stanowisko w Antyradiu i Meloradiu (wszystkie stacje należą do Eurozetu). Poprzednią szefową informacji w Radiu ZET była Katarzyna Buszkowska. Od kwietnia ub.r. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak.
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 6,8 proc. (spadek o 0,8 pkt. proc. - największy w zestawieniu).
Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 0,7 pkt. proc. do 5,2 proc.
Piątą pozycję z udziałem na poziomie 4,9 proc. zajęła grupa Audytorium 17, skupiająca rozgłośnie regionalne Polskiego Radia.
PR3 z rekordowo niską słuchalnością
Z piątej na szóstą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 0,5 pkt. proc. do 4,60 proc. Jest to najniższy udział przynajmniej od początku lat 2000 (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali lipiec-wrzesień 2019 - wynik stacji wyniósł wówczas 4,64 proc.). W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.
W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.
Z 12. na 10. miejsce awansowało TOK FM, które zanotowało najwyższy udział w historii - wynoszący 2,6 proc. (po wzroście o 0,5 pkt. proc.). - W ciągu ostatnich 5 lat Radio TOK FM podwoiło swój udział w rynku słuchalności. Kolejne rekordowe wyniki stacji są efektem konsekwentnego realizowania strategii opartej na skupieniu uwagi słuchaczy na wyborach i kampaniach wyborczych, które miały miejsce od 2015 r. Jesteśmy dumni, że dla cały czas rosnącej grupy słuchaczy TOK FM jest radiem pierwszego wyboru - komentuje najnowsze dane o słuchalności Radia TOK FM Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. - Ogromnie cieszy nas zarówno silna pozycja rozgłośni na rynku słuchalności, jak i unikatowa w skali światowej pozycja TOK FM w zakresie oferty podcastowej i sprzedaży dostępu do treści tworzonych przez dziennikarzy stacji - bo to oznacza, że nasi odbiorcy chcą słuchać TOK FM wszędzie, w eterze i w sieci - dodaje.
Największy spadek osiągnęło VOX FM, którego wynik zmniejszyły się o 0,9 pkt. proc. do 3 proc.
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: Rekord RMF FM - 30,6 proc. udziału. Najsłabszy od kilkunastu lat wynik PR3