SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekord RMF FM - 30,6 proc. udziału. Najsłabszy od kilkunastu lat wynik PR3

Od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło rekordowym udziałem w historii nadawania. Stacja również zanotowała największy wzrost udziału w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Trójka, która odnotowała najgorszy wynik od początku lat 2000 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 3,9 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

RMF FM osiągnęło najwyższy udział jaki kiedykolwiek uzyskała jakakolwiek stacja w Polsce w ponad 20-letniej historii badań słuchalności radia.

- To najlepszy prezent od naszych słuchaczy, jaki mogliśmy sobie wymarzyć na nasze 30. urodziny, które obchodzimy w tym roku. Bardzo dziękujemy za ten dowód zaufania i docenienie naszego programu - komentuje Tadeusz Sołtys, prezes i dyrektor programowy RMF FM. - Na ten sukces składają się nie tylko muzyka i informacje, ale też liczne akcje wspierające Słuchaczy w trudnym czasie pandemii, takie jak np. „Przebojowa firma”, „Superbohaterowie” czy wszystkie działania naszego działu informacji, w tym dwukrotnie częstsza emisja „Faktów” - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2020 wzrósł o 0,9 pkt. proc.). W styczniu br. funkcję dyrektora informacji Radia ZET przejęła Katarzyna Kawka, poprzednio zajmująca takie stanowisko w Antyradiu i Meloradiu (wszystkie stacje należą do Eurozetu). Poprzednią szefową informacji w Radiu ZET była Katarzyna Buszkowska. Od kwietnia ub.r. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak.

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 6,8 proc. (spadek o 0,8 pkt. proc. - największy w zestawieniu).

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 0,7 pkt. proc. do 5,2 proc.

Piątą pozycję z udziałem na poziomie 4,9 proc. zajęła grupa Audytorium 17, skupiająca rozgłośnie regionalne Polskiego Radia.

PR3 z rekordowo niską słuchalnością

Z piątej na szóstą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 0,5 pkt. proc. do 4,60 proc. Jest to najniższy udział przynajmniej od początku lat 2000 (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali lipiec-wrzesień 2019 - wynik stacji wyniósł wówczas 4,64 proc.). W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.

W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

Z 12. na 10. miejsce awansowało TOK FM, które zanotowało najwyższy udział w historii - wynoszący 2,6 proc. (po wzroście o 0,5 pkt. proc.). - W ciągu ostatnich 5 lat Radio TOK FM podwoiło swój udział w rynku słuchalności. Kolejne rekordowe wyniki stacji są efektem konsekwentnego realizowania strategii opartej na skupieniu uwagi słuchaczy na wyborach i kampaniach wyborczych, które miały miejsce od 2015 r. Jesteśmy dumni, że dla cały czas rosnącej grupy słuchaczy TOK FM jest radiem pierwszego wyboru - komentuje najnowsze dane o słuchalności Radia TOK FM Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. - Ogromnie cieszy nas zarówno silna pozycja rozgłośni na rynku słuchalności, jak i unikatowa w skali światowej pozycja TOK FM w zakresie oferty podcastowej i sprzedaży dostępu do treści tworzonych przez dziennikarzy stacji - bo to oznacza, że nasi odbiorcy chcą słuchać TOK FM wszędzie, w eterze i w sieci - dodaje.

Największy spadek osiągnęło VOX FM, którego wynik zmniejszyły się o 0,9 pkt. proc. do 3 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Dołącz do dyskusji: Rekord RMF FM - 30,6 proc. udziału. Najsłabszy od kilkunastu lat wynik PR3

53 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dawny słuchacz radia Rmf fm
Taa prezent. Czy wierzycie w te badania? Na serio jeśli tak to blisko połowa społeczeństwa jest tak głupia jak cały program nadawany w tym radiu. Rfn jak to radio nazywają nie którzy niczego nie pokazuje tylko sieje sieczke w głowie. Dawny słuchacz
odpowiedź
User
Dawny słuchacz radia Rmf fm
Taa prezent. Czy wierzycie w te badania? Na serio jeśli tak to blisko połowa społeczeństwa jest tak głupia jak cały program nadawany w tym radiu. Rfn jak to radio nazywają nie którzy niczego nie pokazuje tylko sieje sieczke w głowie
odpowiedź
User
Jakob
Ciekawe ile rmf zapłaciło tym razem aby sprzedać takiego newsa...
odpowiedź