Radio Szczecin bez reklam miejskich przewoźników. Nowa prowadząca poranki
W Radiu Szczecin w najbliższym czasie nie będą się reklamowały miejskie spółki transportu publicznego ani ratusz. Konkurs dla słuchaczy przed rozstrzygnięciem przerwała Dolina Charlotty. W porannej audycji Grzegorza Piepke i Bartłomieja Czetowicza zastąpiła Beata Użarowska.
Ostatnia kampania Tramwajów Szczecińskich na antenie Radia Szczecin zakończyła się zgodnie z planem w zeszłą niedzielę. Jak usłyszeliśmy w spółce, w najbliższym czasie nie są planowane jakiekolwiek działania reklamowe w stacji. Firma nie komentuje, czy ma to związek z falą krytyki, która spadła na rozgłośnię - z powodu publikacji jej naczelnego Tomasza Duklanowskiego - po śmierci syna posłanki PO Magdaleny Filiks.
Hanna Pieczyńska z Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl, że ZDTiM oraz dwie spółki miejskie odpowiadające za transport autobusowy w mieście nie realizowały ostatnio ani nie mają zaplanowanych kampanii w Radiu Szczecin. - Również Urząd nie zleca aktualnie żadnych kampanii reklamowych w Radiu Szczecin - przekazał nam Dariusz Sadowski z centrum informacji w ratuszu.
Atmosfera wokół rozgłośni jest przyczyną przerwania konkursu realizowanego w niej przez hotel Dolina Charlotty. - Konkurs był emitowany na antenie, natomiast nie przekazaliśmy jeszcze voucherów na pobyt w naszym obiekcie - wyjaśniono nam w dziale marketingu hotelu.
- Współpraca została odłożona na bliżej nieokreślony termin, który jeszcze nie został ustalony. Obydwie strony doszły do wniosku, ze nie jest to odpowiedni moment na wzajemne reklamowanie swoich usług - dodano.
Radio Szczecin straciło kilku reklamodawców
W minionym tygodniu współpracę reklamową z Radiem Szczecin zerwało kilka firm, m.in. należąca do Agory sieć kinowa Helios, firma deweloperska Ronson i sieć sklepów Castorama.
Z rozgłośnią nie zamierza już współpracować agencja Your Events Art. W komunikacie uzasadniła to „nieetycznymi i nieakceptowalnymi przez YEA! działaniami Radia Szczecin oraz upolitycznieniem stacji”, zaznaczając, że jej bojkot będzie obowiązywał „dopóki w redakcji jakąkolwiek funkcję będzie pełnił obecny naczelny”.
W ostatnich dniach na antenie pozostały spoty niektórych lokalnych i regionalnych firm z różnych branż, a także instytucji państwowych, które promują m.in. rozliczanie PIT-u i programy pomocowe.
Na fanpage’u facebookowym „Oni reklamują się u Tomasza Duklanowskiego” zachęcającym bo bojkotowania Radia Szczecin zasugerowano, że w stacji miały pojawiać się spoty firmy deweloperskiej Vastbouw Polska, mimo że nie zlecono ich emisji. - Za działania marketingowe Radia Szczecin nie możemy brać odpowiedzialności i nie zamierzamy - podkreśliła spółka.
Beata Użarowska w porannym paśmie
Pod koniec zeszłego tygodnia wypowiedzenia złożyli Grzegorz Piepke i Bartłomiej Czetowicz, którzy prowadzili w stacji poranną audycję. Piepke ze słuchaczami pożegnał się w piątkowym wydaniu.
Kilka dni wcześniej obaj na Instagramie zwrócili uwagę na falę hejtu wymierzoną w cały zespół Radia Szczecin. - Czara goryczy przelała się w 100 proc. Pomimo tego, że jesteśmy od tego, żeby was budzić dobrą energią, ta energia też z nas zeszła. Nie godzimy się na to w żadnym stopniu - podkreślił Piepke. - Mamy nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie sprawy i że winni tej całej sytuacji poniosą karę - dodał Czetowicz.
Od poniedziałku poranne pasmo, nadawane od 5:30 do 9:00, prowadzi Beata Użarowska. Ze stacją jest związana od 2012 roku, oprócz prowadzenia audycji była wydawczynią serwisów informacyjnych i realizatorką. Wcześniej pracowała w szczecińskich redakcjach Radia Plus i Radia VOX FM.
Z reklam 15 proc. wpływów Radia Szczecin
Według badania Radio Track od maja do października ub.r. Radio Szczecin miało 13,4 proc. udziału w rynku słuchalności w tym mieście (wobec 11,9 proc. rok wcześniej), ustępując jedynie RMF FM.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Sprzedaż oferty reklamowej zapewnia nieco ponad 15 proc. przychodów Radia Szczecin. W 2021 roku z abonamentu i rekompensaty stacja uzyskała 13,36 mln zł, a z reklam i sponsoringu - 2,64 mln zł, natomiast rok wcześniej było to odpowiednio 13,23 i 2,38 mln zł.
Rok do roku przychody rozgłośni zwiększyły się o 2,5 proc. do 16,15 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 4 proc. do 14,45 mln zł zysk netto zmalał z 999,3 do 842 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Radio Szczecin bez reklam miejskich przewoźników. Nowa prowadząca poranki